Mapy Google otrzymają reklamy wewnątrz aplikacji
Google może zastosować nową taktykę w odniesieniu do swoich Map. W aplikacji mogą pojawić się reklamy.
Google ma obecnie szukać nowych sposobów, na to, jak zarobić większą ilość pieniędzy oraz przyciągnąć kolejnych reklamodawców. Już niedługo do Map amerykańskiego giganta miałyby trafić nowe formaty, które zostaną umieszczone w różnych miejscach programu.
Firma z Mountain View nie boi się zarabiania na produkcie, który oferuje za darmo już od ponad dziesięciu lat. Google musi być jednak ostrożne, aby nie zniechęcić do siebie użytkowników.
Nieustanne zmiany w Mapach Google
To nie jedyna nowość. Kolejna planowana zmiana dotyczy opcji zgłoszenia w zdarzeniach drogowych "spowolnienia" ruchu samochodowego (z ang. "slowdown"). Jest to zarazem kolejny aspekt społecznościowy - informacje o potencjalnych problemach umieszczają inni kierowcy, na żywo. Wiele zatem zależy od użytkowników. W przypadku Waze - w niektórych krajach - ten system sprawdzał się całkiem dobrze.
W momencie pisania materiały, nowość była testowana na kilku rynkach zagranicznych, w tym w Wielkiej Brytanii (z nazwą "congestion").