Amerykanie odtajnili plany budowy UFO
Amerykanie odtajnili dane dotyczące budowy i pierwszych testów latającego spodka, czyli Projektu 1794.

W prace nad maszyną, zapoczątkowane w 1950 roku, zaangażowane były Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych (USAF) i nieistniejąca już kanadyjska firma Avro. Ich celem było stworzenie samolotu innego niż wszystkie, samolotu wzorowanego na UFO. Kosmiczny miał być nie tylko jego wygląd, ale także osiągi i charakterystyka.
Spodek przystosowano bowiem do pionowego startu i lądowania, które przy takim kształcie wydawały się jedynym słusznym sposobem na wzbicie się w powietrze. Oba manewry były możliwe dzięki specjalnym dyszom stabilizującym. Konstruktorzy założyli, że lot będzie się odbywał w stratosferze, gdzie pojazd osiągnie zawrotne 4 tys. km/h. Do podobnej prędkości zbliżył się zwiadowczy samolot Lockheed SR-71 Blackbird, zaprojektowany na zamówienie CIA na przełomie lat 60. i 70.
Dokumenty ujawnione przez USAF pokazują, że prace nad rozwojem maszyny szły lepiej niż zakładano. Projekt 1794 dotarł do fazy prototypu, który przeszedł serię wstępnych testów. Jednakże w 1960 roku kosmiczne przedsięwzięcie zostało anulowane i co ciekawe - powodem nie były koszty. Te oszacowano wówczas na 3 168 000 dol., czyli dzisiejsze 26,6 mln. Trudno wskazać prawdziwy powód. Zapis wideo z testów jednej z maszyn skonstruowanych w ramach Projektu 1794 pokazuje, że oderwanie się od ziemi nie było wcale takie proste.

Trudno wyobrazić sobie lepszą nowinę dla wielbicieli teorii spiskowych i UFO. W końcu 2 lipca 1947 roku w Roswell w stanie Nowy Meksyk miał rozbić się latający spodek. Czy to odnaleziony wówczas wrak stał się podstawą Projektu 1794?