Nadchodzą orbitalne billboardy

Rosyjski start-up Startrocket chce zaoferować swoim klientom reklamy widoczne z kosmosu. Billboardy orbitalne powstają dzięki szeregu niewielkich satelitów typu CubeSat.

Czy wkrótce także nocne niebo będzie zaśmiecone reklamami?
Czy wkrótce także nocne niebo będzie zaśmiecone reklamami?materiały prasowe

Startrocket planuje uruchomienie swojej usługi już wkrótce. Satelity typu CubeSat mają stworzyć programowalny wyświetlacz dla publiczności liczącej 7 mld osób. Reklamy miałyby być wyświetlane z 6-minutowymi przerwami, na określonym obszarze i o określonym czasie.Ten kontrowersyjny pomysł spotkał się z negatywnymi opiniami. Nocne niebo jest postrzegane jako przestrzeń publiczna i nie powinno być wykorzystywane do generowania prywatnych dochodów. Ale przecież wszystko jest kwestią ceny.Póki co, nie wiadomo, jaka firma chciałaby skorzystać z takiej formy reklamy. Koncern Pepsi oficjalnie poinformował, że nie planuje testów tego typu technologii i jej komercyjnego wykorzystania. Startrocket nie daje za wygraną i planuje pierwszy testowy pokaz orbitalnej reklamy w 2021 r. Obecnie trwa faza planowania rozmieszczenia satelitów CubeSat i ich wzajemnych oddziaływań na nocnym niebie.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas