Awaria w PKO BP. Pieniądze zniknęły z kont. Miliardy złotych
Rośnie liczba zgłoszeń błędów wśród klientów popularnego banku. Posiadacze kont w PKO BP skarżą się na nieprawidłowy bilans konta. Ten wskazuje duże kwoty na minusie i brak dyspozycyjnych środków.
Spis treści:
PKO BP - awaria i ujemny bilans na koncie
Błędny stan konta, ujemny bilans i nie tylko - to problemy, z którymi boryka się przynajmniej część klientów banku PKO BP. Dziś znacząco wzrosła liczba zgłoszeń błędów, które są wynikiem awarii. Na jej skutek w aplikacji bankowej wyświetlają się nieodpowiednie wartości i nie tylko. Niektórzy klienci zwrócili też uwagę na problemy z zaksięgowaniem operacji wykonywanych w ciągu minionej nocy.
Z pewnością niejedna osoba doznała rano szoku, gdy po zalogowaniu się na konto ich oczom ukazał się potężny dług. Ten mógł wynosić nawet setki miliardów złotych, które zostały odjęte z konta jako "prowizja". Co istotne, awaria PKO BP dotyczy najpewniej głównie klientów biznesowych banku.
Bank PKO BP uspokaja. Chwilowe problemy techniczne
Jak informuje bank, są to chwilowe trudności i błąd systemu. Trwa obecnie próba naprawienia usterki i znalezienia jej przyczyny. Ostatecznie, choć kwota na minusie powala na kolana, wszystko zostanie naprawione. Nie wiadomo jednak, jak długo zajmie przywracanie stanów konta do właściwych wartości.
Ban PKO BP przesłał nam w tej sprawie komentarz:
Informujemy, że w wyniku błędu technicznego po stronie banku doszło do nieprawidłowego naliczenia prowizji na rachunkach niewielkiej części Klientów Korporacyjnych. Problem został szybko przez bank zidentyfikowany, salda Klientów zostały skorygowane. Za zaistniałą sytuację bardzo przepraszamy wszystkich Klientów, których ta sytuacja dotknęła.
Kolejne problemy w bankach
Nie mają łatwo polscy klienci, bo nie tak dawno temu kłopoty z bankowością odnotowano na skutek globalnej awarii systemów Microsoftu. Więcej o usterce pisaliśmy tutaj.