Ekologiczna Tesla wytnie spory las pod Berlinem w celu budowy Gigafactory 4

Co takiego Elon Musk chce robić w Europie? Zbudować ogromną fabrykę o wiele mówiącej nazwie Gigafactory 4, która zajmie się produkcją baterii, układów napędowych oraz samochodów, począwszy od Model Y.

Tesla chce mieć wygodniejszy dostęp do europejskich klientów, a może liczy na słynną niemiecką jakość w swoich produktach? Pewnie wszystkiego po trochu, ale jedno jest pewne - firma jest zdecydowana zapłacić 45 mln dolarów, aby pozyskać ziemię w okolicy Berlina i właśnie doczekała się pozwolenia od niemieckiego parlamentu. Nie oznacza to jednak, że teraz wszystko pójdzie już gładko, bo jak się okazuje na drodze do budowy leży jeszcze wiele przeszkód, dosłownie i w przenośni.  

Mówimy o obszarze o powierzchni ok. 300 hektarów, położonym obok przemysłowego parku GVZ Berlin-Ost Freienbrink, który najpewniej ostatecznie trafi w ręce Tesli, choć firma nie planuje od razu podpisać wiążącej umowy. Jak pisze Der Tagesspiegel: - Komitet odpowiedzialnych finansów niemieckiego parlamentu zaakceptował warunki umowy, według których Tesla nabędzie 302 hektary za cenę 41 mln euro. Jak się jednak okazuje, Tesla nie chce podjąć tej wiążącej decyzji od ręki. 

Reklama

Warto też odnotować, że zdaniem części parlamentu cena za hektar jest zbyt niska, dlatego też niebawem dokonana zostanie nowa wycena wartości i koszt zakupu może się wtedy zmienić. Należy jednak pamiętać, że teren jest bardzo trudny i nie można na nim od razu budować - po pierwsze, jest porośnięty lasem, który trzeba wyciąć. I choć Tesla obiecuje, że w miejsce każdego wyciętego drzewa posadzi trzy nowe, to mówimy o ekosystemie pełnym zwierząt, będącym domem dla choćby zagrożonego wyginięciem gatunku nietoperza, który trzeba będzie przesiedlić.  

Poza tym, przed rozpoczęciem ewentualnej wycinki Tesla zmuszona będzie do przeczesania terenu w poszukiwaniu niewybuchów z czasów II wojny światowej, nic więc dziwnego, że firma nie chce podjąć tej decyzji od ręki. Jeśli jednak zdecyduje się na zakup terenu, to ostatecznie postawi na nim ogromną fabrykę o wiele nazwie Gigafactory 4, która zajmie się produkcją baterii, układów napędowych oraz samochodów, począwszy od Model Y. Według planów produkcja ruszyć ma tam już w lipcu 2021 roku, ale tylko jeśli koncern szybko dokona zakupu i prace ruszą w najbliższych tygodniach. 

Źródło: GeekWeek.pl/Electrek / Fot. Electrek

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy