Oto LG SIGNATURE OLED R, czyli pierwszy na świecie zwijany telewizor
Prototyp tego rozwiązania widzieliśmy podczas ubiegłorocznych targów CES, a teraz przyszła pora na produkt gotowy do sprzedaży w sklepach, chociaż oczywiście nie dla każdego, bo będzie trzeba słono zapłacić.
LG SIGNATURE OLED R to pierwszy na świecie telewizor OLED z rolowanym ekranem, który ma szansę ustanowić nowy standard telewizorów, a wszystko za sprawą możliwości swobodnej aranżacji salonu i regulacji proporcji ekranu. Co więcej, producent nie zapomina o jakości i w parze z nowoczesną technologią idzie również najwyższa jakość obrazu.
LG promuje swój nowy model za pomocą czterech R - rewolucja, redefiniowanie, rolowanie i rozwijanie, ale nie da się ukryć, że to dopiero potencjalni klienci zdecydują, czy nowe rozwiązanie odniesie sukces i rozpocznie zmiany w tej branży. Nie można jednak odmówić telewizorowi wyjątkowości, a jednocześnie prostoty i łatwości obsługi, bo nowoczesna konstrukcja uwalnia nas od konieczności ustawiania telewizora na tle ściany i pozwala na swobodne aranżowanie przestrzeni, a rozwijanie i zwijanie ekranu odbywa się za pomocą jednego przycisku.
Co więcej, LG SIGNATURE OLED R może pracować w trzech trybach - Full View z całkowicie rozwiniętym ekranem, Line View z częściowo rozwiniętym ekranem oraz Zero View ze zwiniętym ekranem. W trybie Full View duży ekran w pełni cieszy oczy kontrastem, głębią i realizmem obrazu, a funkcje sztucznej inteligencji oraz jakość obrazu i dźwięku zapewnia procesor wideo α (Alpha) 9 drugiej generacji oraz algorytm uczenia się deep learning. Dzięki współpracy telewizora z asystentką Alexa Amazon, wprowadzoną dodatkowo do telewizorów LG ze sztuczną inteligencją w linii 2019, użytkownicy mogą wydawać polecenia głosowe w sposób przypominający zwykłą rozmowę.
Tryb Line View umożliwia częściowe rozwinięcie ekranu i wykonywanie czynności, które nie wymagają całej powierzchni wyświetlacza. W trybie tym są dostępne różne funkcje, takie jak Clock (zegar), Frame (ramka ze zdjęciami), Mood (budowanie nastroju), odtwarzacz muzyczny czy panel sterowania Home Dashboard. W trybie Zero View cały 65-calowy ekran telewizora LG SIGNATURE OLED R jest całkowicie zwinięty i ukryty w podstawie urządzenia. Gdy ekran jest schowany, użytkownicy mogą nadal korzystać z 4.2-kanałowych głośników o mocy 100 W i systemu Dolby Atmos odtwarzając muzykę lub inne formaty audio.
Nie można też pominąć wykonania z materiałów klasy premium, jak obudowa ze szczotkowanego aluminium czy maskownica głośników z wysokogatunkowej tkaniny wyprodukowanej przez duńską firmę Kvadrat. Odwiedzający targi CES 2019 w dniach 8-11 stycznia mogą na stoisku firmy LG osobiście obejrzeć rolowany telewizor, a pozostałym przyjdzie poczekać na jego rynkową premierę, która odbędzie się wiosną tego roku. Cena? Producent chyba nie chciał nas jeszcze straszyć, bo na jej ujawnienie musimy jeszcze poczekać.
Źródło: GeekWeek.pl/LG/Fot. LG