Autonomiczna ciężarówka Plus.ai pokonała samodzielnie 4,5 tysiąca kilometrów

Start-up z Silicon Valley poinformował właśnie, że ukończył pierwszą komercyjną jazdę od wybrzeża do wybrzeża z wykorzystaniem swojej autonomicznej ciężarówki. Czy to oznacza branżowy przełom?

Plus.ai odniosło właśnie duży sukces w zakresie transportu towarów za pomocą autonomicznych ciężarówek, bo jak się właśnie dowiedzieliśmy, jeden z takich pojazdów pokonał 4,5 tysiąca kilometrów dzielących amerykańskie wybrzeża i to w mniej niż 3 dni. Firma potwierdza, że chodzi o samochód pełniący funkcję chłodni, w której tym razem przewożone było 18 ton masła. Samochód podczas podróży całkowicie polegał na sensorach, kamerach, radarach, systemie Lidar (wykrywanie światła i odległości) i obrazowania komputerowego wspomaganego sztuczną inteligencją.

Reklama

Oczywiście z różnych względów na pokładzie znajdował się zarówno kierowca bezpieczeństwa, jak i jeden z inżynierów firmy, bo w grę wchodzi przecież bezpieczeństwo wielu innych uczestników ruchu. Jak jednak chwali się Plus.ai, kompletnie nie byli potrzebni i przez te 3 dni nawet nie kiwnęli palcem: - To wielka sprawa. Ta wyprawa przez cały kraj pokazuje bezpieczeństwo, skuteczność i dojrzałość naszych autonomicznych ciężarówek, które już teraz dostarczają ładunki dla naszych partnerów przez kilka dni w tygodniu. Kontynuowanie ulepszania naszych autonomicznych ciężarówek sprawi, że takie szybkie rajdy od wybrzeża do wybrzeża staną się w przyszłości normą - twierdzi współzałożyciel koncernu, Shawn Kerrigan. 

Jak dodaje profesor David Bailey z University of Birmingham Business School, wyprawa z Tulare na zachodnim wybrzeżu do Quakertown na wschodnim faktycznie jest wielką sprawą: - Podczas gdy wielu komentatorów ekscytuje się przez ostatnie lata autonomicznymi samochodami, to dotąd zdecydowanie nie było o czym mówić i mieliśmy do czynienia raczej z nadmiernym entuzjazmem. Istotne jest jednak, że kładzenie podwalin pod te nowe technologie ciągle się dzieje, czego dowodem jest autonomiczny kurs pojazdu Plus.ai.

Warto tu wspomnieć, że nad podobnymi rozwiązaniami pracują również Daimler i Tesla, a do niedawna zainteresowany był także Uber, ale ostatnio skupił się typowo na samochodach pasażerskich. Co więcej, jak zauważa Tom Bruls z University of Oxford Robotics Institute w wywiadzie dla BBC News, są też inne koncerny z podobnymi sukcesami na koncie, jak np. TuSimple i Embark, które w lutym ukończyło trasę liczącą 3862 kilometrów. Dodaje też, że ciężarówki mają o tyle wygodnie, że chodzi o proste trasy po autostradzie, gdzie wszystkie pojazdy poruszają się w jednym kierunku i z podobną prędkością i jedynie początek oraz koniec trasy jest większym wyzwaniem, więc to faktycznie może być przyszłość dostaw, szczególnie na takich rynkach, jak USA czy Australia.  

Źródło: GeekWeek.pl/bbc

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy