Czy zwykły rower opłaca się przerobić na elektryczny? Duże oszczędności

Czy zwykły rower opłaca się przerobić na elektryczny i jak to zrobić?
Czy zwykły rower opłaca się przerobić na elektryczny i jak to zrobić?123RF/PICSEL

Jak zrobić rower elektryczny w 5 krokach?

  1. Wybierz odpowiednie części — potrzebny będzie akumulator, czujniki hamowania, ładowarka, silnik, sterownik, wiązki przewodów czy też zestaw oświetlenia.
  2. Znajdź odpowiednie narzędzia — podstawowy sprzęt to klucz do silnika, klucz do suportu, klucze do kasety lub wolnobiegu, podkładki pod tarcze oraz kasetę, rozkuwacz łańcucha, ściągacz do korby oraz zestaw śrubokrętów.
  3. Zainstaluj silnik na przedniej lub tylnej osi, a następnie sterownik, akumulator i pozostałe części. Upewnij się, że wszystkie elementy są odpowiednio przymocowane i dokładnie przetestowane przed pierwszym użyciem.
  4. Podłącz sterownik do silnika i baterii, a następnie zamontuj przełączniki oraz zestaw oświetlenia i hamulców.
  5. Wypróbuj swój rower elektryczny — upewnij się, że wszystkie elementy działają poprawnie, a także, że rower jest w pełni zmontowany i gotowy do użycia.

Czy warto przerobić zwykły rower na elektryczny?

  • Przerobienie we własnym zakresie roweru na elektryczny może być tańsze niż zakup gotowego ebike’a. Ceny zestawów do konwersji zaczynają się od ok. 1500 złotych, podczas gdy za nowy rower elektryczny trzeba zapłacić minimum 4000.
  • Jeśli lubisz swój rower, to jego przerobienie na elektryczny jest dobrym rozwiązaniem, aby nadal korzystać z ulubionego sprzętu.
  • Przerobienie roweru na elektryka może być świetnym rozwiązaniem do aktywizacji seniorów, a także do przemieszczania się osób, które z powodu problemów zdrowotnych nie mogą samodzielnie pedałować.
  • Dodanie silnika, akumulatora i innych części sprawi, że rower stanie się cięższy, a co za tym idzie trudniejszy do przemieszczania w przypadku awarii.
  • Przerobienie roweru na elektryczny jest procesem nieodwracalnym. Jeśli zdecydujesz się na powrót do standardowego roweru, będziesz musiał zainwestować w nowy.
  • Prawo — polskie regulacje dotyczące przerabiania rowerów na elektryczne stanowią, że silnik do ebike’a nie może mieć większej mocy ciągłej niż 250W, a jego wspomaganie musi spadać do zera po przekroczeniu 25 km/h.
"Wydarzenia": Dopłacą do rowerów elektrycznych. Ruszył pierwszy w Polsce taki programPolsat NewsPolsat News
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?