Oto Hyperscreen, czyli 65-calowy wyświetlacz w kokpicie nowego elektryka od Mercedesa
Niemiecki koncern zaskoczył świat motoryzacji innowacyjnym wnętrzem swojego najnowszego wcielenia flagowej klasy S, a teraz uchyla rąbka tajemnicy, jak będzie wyglądał kokpit elektrycznej wersji.
Mercedes zamierza zaoferować swoim fanom i potencjalnym klientom zupełnie nową linię pojazdów w pełni elektrycznych. Mają to być pojazdy, które w każdym calu będą wyznaczały nowe trendy w motoryzacji, a dokładnie w kwestii przyjemności z jazdy, komfortu, funkcjonalności i bezpieczeństwa.
Niedawno mogliśmy zobaczyć w akcji niemal futurystyczne technologie znajdujące się na pokładzie klasy S na rok 2021, a teraz możemy zobaczyć namiastkę bardzo futurystycznego kokpitu elektrycznego EQS. Inżynierowie i projektanci umieścili w jego wnętrzu MBUX Hyperscreen z 56-calowym wyświetlaczem. Możemy już śmiało rzec, że w przyszłości całe wnętrze będzie jednym, wielkim wyświetlaczem.
Przedstawiciele koncernu uważają, że dzięki nim będzie można wyeliminować przyciski fizyczne i poprawić funkcjonalność obsługi pojazdu w trakcie podróży. Fani marki mają jednak bardziej podzielone poglądy na ten temat. Tak czy inaczej, musimy przygotować się na fakt, że inni producenci będą w następnych latach podążali podobną ścieżką.
Z informacji podanej przez Mercedesa, panel MBUX Hyperscreen zostanie pokryty specjalną powłoką antyrefleksyjną oraz będzie obsługiwał 12 punktów nacisku. Możemy też liczyć na pełną integrację z systemem Mercedes-Benz User Experience. Jak możemy zobaczyć na grafice, w wyświetlacz będą wbudowane fizyczne kratki wentylacyjne, co jest bardzo ciekawym rozwiązaniem.
Koncern podaje, że wyświetlacze tego typu zaczną pojawiać się w pierwszych pojazdach pod koniec 2021 roku. Pierwszym elektrykiem w niego wyposażonym ma być EQS. Mercedes właśnie w tej lini zamierza w końcu zaskoczyć nas futurystycznymi rozwiązaniami, które powstają od lat, ale do tej pory mogliśmy zobaczyć je jedynie na salonach samochodowych w prezentowanych prototypach.
Źródło: GeekWeek.pl/Mercedes / Fot. Mercedes