Automatyzacja procesów w firmie – dlaczego warto inwestować w oprogramowanie dla biznesu

Artykuł sponsorowany

Automatyzacja procesów biznesowych pomaga oszczędzać zasoby, poprawia wydajność firmy i daje jej przewagę nad konkurencją
Automatyzacja procesów biznesowych pomaga oszczędzać zasoby, poprawia wydajność firmy i daje jej przewagę nad konkurencjąsponsorowane

Czym jest automatyzacja procesów biznesowych i dlaczego jest potrzebna?

Dlaczego warto inwestować w automatyzację?

  • Oszczędność czasu. Oprogramowanie przejmuje rutynowe czynności, które pracownicy wcześniej wykonywali ręcznie;
  • Poprawa jakości produktów i usług. Automatyzacja standaryzuje procesy i minimalizuje ryzyko błędów ludzkich;
  • Przyspiesz reakcję na zmiany. Program przetwarza informacje i szybko generuje dokładne wyniki. Dzięki temu możesz szybko reagować na zmiany, podejmować decyzje i przewidywać ich konsekwencje;
  • Optymalizacja kosztów. Korzystanie z oprogramowania pozwala na redukcję kosztów; w zakresie zarządzania zapasami, księgowości i przetwarzania informacji;
  • Poprawa wyników kampanii marketingowych i zadowolenia klientów. Automatyzacja pomaga zoptymalizować i udoskonalić lejek sprzedażowy. Specjalistyczne oprogramowanie automatycznie generuje i wysyła spersonalizowane oferty i rekomendacje potencjalnym nabywcom, biorąc pod uwagę ich zachowania i zainteresowania;
  • Zarządzanie projektami. Oprogramowanie pomaga śledzić zadania i etapy ich realizacji przez pracowników i managerów;Zapewnienie przejrzystości procesów biznesowych.

Jakie procesy można zautomatyzować?

  1. Duże procesy, które dotyczą wielu pracowników lub działów jednocześnie;
  2. Powtarzające się czynności, takie jak wysyłka towarów, wystawianie faktur;
  3. Procesy, dla których ustalone są terminy realizacji (dostawa towarów do klientów, połączenia telefoniczne do klientów);
  4. Rutynowe czynności, które zajmują dużo czasu i nie wymagają działań intelektualnych (wysyłka towarów, zakup materiałów, generowanie raportów);
  5. Procesy wymagające podejmowania decyzji na podstawie danych statystycznych - automatyzacja pozwala na uzyskanie dokładnych informacji.
  1. Zarządzanie sprzedażą;
  2. Wysyłanie wiadomości e-mail i SMS3;
  3. Obieg dokumentów;
  4. Dokonywanie płatności;
  5. Magazynowanie i księgowość.

Jakie systemy są wykorzystywane do automatyzacji

Systemy CRM

  • Wyznaczanie i rozdzielanie zadań pomiędzy menedżerów. System CRM automatycznie otwiera wniosek po dodaniu kontaktu i przypisuje menedżera, biorąc pod uwagę liczbę aktywnych wniosków dla każdego menedżera oraz parametry zamówienia: region, rodzaj produktu i jego cenę;
  • Przypomnienia o niezamkniętych zadaniach. Po wykonaniu akcji docelowej system CRM zmienia status transakcji. Gdy termin wykonania zadania upłynie, program wysyła powiadomienie do managera za pośrednictwem poczty elektronicznej lub komunikatora;
  • Zapewnienie dokładności danych klientów. Oprogramowanie aktualizuje status wniosków i wprowadza zmiany na kartach klientów. Dzięki temu manager może od razu ocenić sytuację na karcie produktu i nie musi ponownie wpisywać szczegółów wniosku;Wysyłanie powiadomień. Aby poinformować klienta o statusie zamówienia, menedżer nie musi do niego dzwonić. Wystarczy skorzystać z systemu CRM. Wyśle klientowi wiadomość SMS lub e-mail;
  • Ocena jakości pracy działu sprzedaży. Za pomocą systemu CRM menedżer może śledzić efektywność pracy każdego menedżera, biorąc pod uwagę dane statystyczne: liczbę połączeń, listów, spotkań i zrealizowanych transakcji.

Systemy ERP

  1. Zarządzanie produkcją;
  2. Zarządzanie kosztami;
  3. Eegulowana rachunkowość;
  4. Zarządzanie sprzedażą;
  5. Zzarządzanie finansami i budżetem;
  6. Monitorowanie i analiza wskaźników efektywności;
  7. Zarządzanie relacjami z klientami;
  8. Zarządzanie zapasami i magazynowaniem;
  9. Integracja z innymi zautomatyzowanymi systemami.

Chatboty

  1. Odpowiadaj na pytania klientów zamiast operatora;
  2. Współpracować z klientami w celu poprawy jakości usług;
  3. Przetwarzanie żądań klientów;
  4. Pomagać firmie w rekrutacji pracowników;
  5. Automatyczne przesyłanie wniosków pomiędzy działami;
  6. Informować pracowników o wydarzeniach korporacyjnych;
  7. Integrować się z innymi systemami w celu efektywnego wykonywania zadań.

Wniosek

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?