Jak wygląda hosting strony? Oto, co musisz wiedzieć!
Artykuł sponsorowany
Nie jest tajemnicą, że projektowanie własnej strony www to zadanie wymagające zastosowania nowoczesnych narzędzi, a także konieczność posiadania elementarnej wiedzy dotyczącej jej funkcjonowania. W rezultacie, często wystarcza zaledwie podstawowa znajomość programowania oraz systemów zarządzania treścią. Większość rzeczy można zrobić niemal “automatycznie”, choć kluczowy będzie wybór hostingu oraz domeny. Dobrze zaprojektowana strona internetowa, to gwarancja podniesienia wskaźnika sprzedaży i lepszej relacji z klientem. To jednak nie wszystko!
Hosting strony w praktyce
Jednym z najważniejszych elementów każdej strony internetowej, jest hosting. W praktyce hosting strony oznacza miejsce, w którym publikowane są pliki na serwerze. Musi posiadać on takie parametry, by móc wyświetlać witrynę klienta przez cały czas (dopóki ona funkcjonuje). Bardzo ważna jest też możliwość obsługi skrzynki pocztowej, dostęp do obsługi technicznej oraz satysfakcjonująca prędkość. Oczywiście, hosting strony można wykupić w różnych wariantach, których wybór zależy od indywidualnych potrzeb i preferencji.
Przykładowo, typ serwera może być współdzielony. Oznacza to, że klient otrzymuje od usługodawcy tylko daną ilość miejsca na dysku serwera. Ograniczenia mają wpływ także na prędkość witryny (jest ona dzielona z innymi użytkownikami, więc działania żadnego z nich nie mogą obciążać serwera), choć jest to rozwiązanie tanie i wykorzystywane zwłaszcza na początku budowania ruchu na stronie internetowej. Dużo skuteczniejszym rozwiązaniem jest jednak wybór hostingu VPS, który oferuje niemal nieograniczone możliwości i jest opcją znacznie bezpieczniejszą nie tylko z perspektywy firmy, ale także osoby np. prowadzącej bloga.
Warto tutaj wspomnieć, że hosting strony to jedynie jeden z wielu kroków, jakie trzeba przejść, by cieszyć się w pełni funkcjonalną witryną internetową. Nieocenionym wsparciem okazuje się tutaj PrestaShop - moduł, który pozwala zarządzać nowoczesną i spersonalizowaną platformą sprzedaży online. Klient może więc konfigurować wszystko według swoich potrzeb, co jest kluczowe zarówno w trakcie prowadzenia sklepu internetowego, jak i np. agencji interaktywnej. PrestaShop to prosty interfejs i obsługa, która nie wymaga żadnych kompetencji technicznych w zakresie tworzenia stron www.
Jeśli strona sklepu lub jakakolwiek inna witryna internetowa jest oblegana przez tłumy internautów, to zbyt słaby serwer może takiego ruchu nie utrzymać. Użytkownikom zaczną pojawiać się wówczas błędy, które mogą ich zniechęcić przed ponownym odwiedzeniem strony. W rezultacie, sklep straci klientów, a to sporo kosztuje. Dlatego też wybór odpowiedniego hostingu jest kwestią niemal nadrzędną.
Co jeszcze jest ważne?
Na samym początku projektowania własnej strony internetowej, należy nadać jej unikalną nazwę. Dopiero wtedy można przejść do rejestracji domeny. Mowa o adresie URL, który przypisuje się do adresu IP. Dzięki temu może on zweryfikować wszystko, co jest zamieszczane przez użytkownika w sieci. Domenę wykupuje się na według dostępnych okresów abonamentowych. Ceny mogą różnić się od siebie, bo najpopularniejsze domeny są droższe od tych rzadziej używanych.
Na koniec należy przystąpić do rejestracji domeny. Dopiero wtedy powinno się wykupić hosting, by móc rozpocząć prace nad budową strony internetowej. Popularne rozszerzenia domen to inwestycja, na którą warto sobie pozwolić. Budzą one większe zaufanie wśród użytkowników, co przekłada się na wyższy ruch na stronie internetowej. Gdy już wszystko jest gotowe należy wybrać odpowiedni system zarządzania treścią. Do najpopularniejszych na rynku należą Joomla oraz WordPress - oferują one gotowe szablony i moduły, które da się dowolnie personalizować i dostosowywać do własnych potrzeb.
Artykuł sponsorowany