Ciekawe rzeczy dzieją się w kapsule Crew Dragon od SpaceX [WIDEO]

Dziś nad ranem (11 listopada) SpaceX wysłało kapsułą Crew Dragon już trzecią załogę z misją do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Astronauci opublikowali bardzo ciekawy materiał filmowy, na którym możemy zobaczyć, jak kreatywnie spędzają czas przed cumowaniem do kosmicznego domu.

Załoga Crew-3 poleciała do ISS /SpaceX /materiały prasowe

Załoga Crew-3 SpaceX w składzie: Raja Chari, Tom Marshburn, Kayla Barron i Matthias Maurer, najbliżej nocy (12 listopada) wyjdą z kapsuły Dragon 2 Endurance, wejdą na pokład Międzynarodowej Stacji Kosmicznej i pędzą tam kolejne 6 miesięcy. NASA planuje, że wszyscy będą prowadzili eksperymenty na potrzeby samej agencji, ESA oraz prywatnych firm.

Na opublikowanym filmie możemy zobaczyć entuzjazm załogi w związku z lotem w kosmos i odczuwaniem stanu nieważkości. Astronauci opowiadają o swoich zadaniach i w jaki sposób będą nam chcieli pokazać przestrzeń kosmiczną ze swojej perspektywy. Dlatego śledźcie profile załogi w mediach społecznościowych.

Przypominamy, że w trakcie misji Inspiration4, wystąpił nieprzyjemny problem z toaletą. SpaceX informowało, że rurka odprowadzająca mocz do zbiornika oderwała się, przez co mocz przeciekał do przestrzeni pod podłogą kapsuły. Ten sam problem pojawił się również w kapsule Dragon 2 Endurance, czyli tej, którą najnowsza załoga poleciała do ISS. Inżynierowie jednak usunęli awarię przed startem, zatem załoga Crew-3 nie musi testować wytrzymałości swoich pęcherzy moczowych.

W trakcie lotu Crew-3, wykorzystany został pierwszy stopień rakiety Falcon 9. SpaceX informuje, że brał on wcześniej udział w misji zaopatrzeniowej do ISS, CRS-22, w czerwcu 2021 roku. Pierwszy człon pomyślnie wylądował na autonomicznej platformie A Shortfall of Gravitas (ASOG) na Oceanie Atlantyckim.

Dowiedz się więcej na temat: SpaceX | Kosmos | Międzynarodowa Stacja Kosmiczna