Mount Everest widziany z kosmosu. Astronauta NASA zrobił wyjątkowe zdjęcie

Astronauci z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) regularnie przesyłają zdjęcia naszej planety przedstawiające zakątki na Ziemi z zupełnie innej perspektywy. Marc Vande Hei z NASA opublikował na swoim profilu na Twitterze niezwykłe zdjęcie przedstawiające Mount Everest z góry. Na takim planie najwyższy szczyt świata jest wręcz nierozpoznawalny, ponieważ idealnie zlewa się z pozostałymi grzbietami pasma Himalajów.

Astronauta opublikował zdjęcie przedstawiające Himalaje z góry. Ujęcie było wykonane z takiej perspektywy, że trudno odgadnąć, gdzie dokładnie znajduje się Mount Everest.

Czomolungma, jak brzmi inaczej nazwa najwyższego szczytu świata, wznosi się na wysokość 8848 m n.p.m. Znajduje się w paśmie Himalajów na granicy Nepalu i Chin. Tworzy on ogromny masyw otoczony z trzech stron długimi jęzorami lodowców.

Marc Vande Hei publikując zdjęcie z kosmosu, zadał pytał obserwatorom jego profilu, czy potrafią odnaleźć na nim najwyższą górę świata. Zadanie okazało się nie być łatwe.

Ułatwiając poszukiwania, pokazujemy, gdzie dokładnie na wspomnianej fotografii znajduje się Mount Everest.

Marc Vande Hei na ISS. Wkrótce koniec misji

Astronauta NASA znajduje się na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej od kwietnia 2021 roku i na swoich profilach w mediach społecznościowych opublikował już niejedno zdjęcie zakątków świata widzianych z kosmosu.

Misja Amerykanina kończy się w marcu 2022. Do tego czasu na pewno możemy się spodziewać się jeszcze kilku ujęć z kosmosu w wykonaniu astronauty.

Przeczytaj też:

Coś dziwnego dzieje się na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

"Astronautka oszalała i zniszczyła stację kosmiczną"

Kolejne piękne zdjęcie z ISS trafia do sieci