Oszuści podszywają się pod dostawcę jedzenia. Uwaga na nowy przekręt
Cyberprzestępcy obrali sobie za cel kolejnych internautów w Polsce. Tym razem są to klienci firmy Wolt, który jest popularnym w kraju dostawcą jedzenia. Oszuści ruszyli z kampanią phishingową, gdzie wykorzystują wizerunek marki. W jednym celu i jest to kradzież danych kart płatniczych należących do ofiar.
W zeszłym tygodniu z okazji Czarnego Piątku i towarzyszących mu promocji w sklepach mieliśmy do czynienia z plagą oszustw. Znane święto zakupowe za nami, ale cyberprzestępcy z tego powodu nie próżnują i ruszyli z nową kampanią phishingową wycelowaną w klientów rozpoznawalnej w Polsce marki. Co to za przekręt?
O nowym zagrożeniu raportuje Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego. Kampania phishingowa wycelowana jest w klientów firmy Wolt, czyli rozpoznawalnego dostawcę jedzenia w Polsce, pod którego oszuści się podszywają. Chcąc osiągnąć własne cele cyberprzestępcy wykorzystują stary numer.
Oszuści przygotowali fałszywe strony internetowe podszywające się pod witryny firmy Wolt. Ofiary są na nie ściągane za pomocą informacji o możliwości uzyskania kuponu promocyjnego, co pozwoli na tańsze zamówienie jedzenia — nawet o 80 proc. W rzeczywistości jest to groźna pułapka, której celem jest okradzenie rodaków z pieniędzy.