Netflix ma powody do obaw… Disney Plus ma już 116 mln użytkowników

Usługa streamingowa Disneya wciąż nie jest jeszcze dostępna globalnie, ale pomimo tego jej tempo przyrostu użytkowników jest bardzo imponujące i musi niepokoić konkurencyjne rozwiązania.

Popularność Disney Plus ciągle rośnie i jak się właśnie dowiadujemy usługa ma już 116 mln użytkowników, znacznie przewyższając szacunki branżowych analityków, którzy obstawiali wynik 112-115 mln. Oznacza to, że w okresie od kwietnia do czerwca tego roku Disney przyciągnął 12,4 mln nowych subskrybentów, chociaż jak wiemy po przykładzie Netflixa, ostatnie miesiące wcale nie są pod tym względem wyjątkowo udane. Pod koniec lipca dowiedzieliśmy się, że choć ten ostatni wciąż jest wiodącą platformą streamingową, to jego wyniki za pierwszą połowę tego roku wskazują na wyraźne spowolnienie przyrostu nowych użytkowników. 

Reklama

Oczywiście, wszyscy mieli świadomość, że świetne wyniki w ubiegłym roku są wywołane w dużej mierze pandemią Covid-19, ale mimo wszystko platforma liczyła na więcej - tymczasem zamiast spodziewanych 6 mln nowych użytkowników w pierwszych 6 miesiącach roku przybyło ich dosłownie 4 mln (w tym 1,5 mln za okres kwiecień-czerwiec). W tym kontekście 12,4 mln nowych użytkowników Disney Plus w 3 miesiące robią wrażenie, ale trzeba tu pamiętać, że Netflix jest na rynku dużo dłużej i ma w sumie ok. 209 mln użytkowników, więc pozyskanie nowych jest dużo trudniejsze. Niemniej Disney Plus robi wiele, by jego oferta była jak najatrakcyjniejsza i przynosi to oczekiwane skutki - Luca od Pixara, Cruella od kultowych 101 Dalmatyńczyków czy serial Loki zrobiły swoje i skutecznie przyciągnęły nowych odbiorców.

I jeśli tak dalej pójdzie, to niespełna dwuletni Disney Plus ma szansę pobić w zakresie liczby użytkowników swojego największego rywala, który przecierał szlaki już od 2007 roku i to szybciej niż się spodziewamy. Przewidywania samego Disneya wskazują na 230-260 mln użytkowników w drugiej połowie 2024 roku, czyli jeszcze przed ukończeniem przez usługę 5 lat.

Co ciekawe, warto tu przypomnieć, że pierwotne przewidywania na pierwsze 5 lat zostały przez firmę pobite po 9 miesiącach działania usługi, nic więc dziwnego, że teraz koncern jest zdecydowanie bardziej pewny siebie w szacunkach. Jak wspomnieliśmy wcześniej, usługa Disney Plus nie jest jeszcze dostępna w naszym kraju i niestety jak się dowiedzieliśmy kilka dni temu, jej premiera została jeszcze odsunięta w czasie i obecnie jest planowana dopiero na lato przyszłego roku (miał być koniec obecnego).

Źródło: GeekWeek.pl/techspot

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy