Graj ciałem - kamera z kontrolą 3D

Firma 3DV Systems zaprezentowała zupełnie nowy kontroler gier, który jest w stanie w trójwymiarze określić położenie ciała gracza, a następnie przenieść współrzędne do gry. Można walczyć, latać samolotami i... świetnie się bawić.

Tak działa 3DV Systems ZCam
Tak działa 3DV Systems ZCamCafePC.pl

Kamera 3DV Systems ZCam potrafi śledzić ruchy np. dłoni gracza, który zadaje cios "w powietrze". W czasie zadawania ciosu urządzenie błyskawicznie przenosi dane o współrzędnych obu pięści (jak i całego działa) bezpośrednio do gry, oddziałując tym samym na wirtualne otoczenie, np. na przeciwnika.

ZCam pracuje na zasadzie bardzo szybkiego, impulsywnego pomiaru otoczenia. Jest to system, który bada odbite światło i jego ruch (proces obserwacji na kształt ludzkiego oka). Nieustannie mierzy wszystkie odległości, a kiedy te się zmienią, kamera automatycznie zmieni położenie naszej postaci w tym drugim, wirtualnym świecie.

Specjalne oprogramowanie interpretujące ruchy użytkownika może przypisać konkretne zdarzenia w systemie do konkretnych ruchów ciałem. Dla przykładu, przeglądarkę możemy uruchamiać z "Zidane'a", a ulubioną grę barkiem, albo nogą (macie inne propozycje?). Podczas prezentacji urządzenia pokazano także, jak palcami ruszającymi się w wolnej przestrzeni można operować menu w Windows Vista.

Producent technologii poinformował, iż jest gotów odsprzedać prawo do jej wykorzystywania innym korporacjom, takim jak np. Microsoft, Sony czy Nintendo. Z wiadomych powodów są one uważane za pierwszych potencjalnych nabywców.

Urządzenie powinno być dostępne na wybranych rynkach w drugiej połowie 2009 r. Jego cena ma wynosić ok. 990 dol.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas