Graj ciałem - kamera z kontrolą 3D
Firma 3DV Systems zaprezentowała zupełnie nowy kontroler gier, który jest w stanie w trójwymiarze określić położenie ciała gracza, a następnie przenieść współrzędne do gry. Można walczyć, latać samolotami i... świetnie się bawić.
Kamera 3DV Systems ZCam potrafi śledzić ruchy np. dłoni gracza, który zadaje cios "w powietrze". W czasie zadawania ciosu urządzenie błyskawicznie przenosi dane o współrzędnych obu pięści (jak i całego działa) bezpośrednio do gry, oddziałując tym samym na wirtualne otoczenie, np. na przeciwnika.
ZCam pracuje na zasadzie bardzo szybkiego, impulsywnego pomiaru otoczenia. Jest to system, który bada odbite światło i jego ruch (proces obserwacji na kształt ludzkiego oka). Nieustannie mierzy wszystkie odległości, a kiedy te się zmienią, kamera automatycznie zmieni położenie naszej postaci w tym drugim, wirtualnym świecie.
Specjalne oprogramowanie interpretujące ruchy użytkownika może przypisać konkretne zdarzenia w systemie do konkretnych ruchów ciałem. Dla przykładu, przeglądarkę możemy uruchamiać z "Zidane'a", a ulubioną grę barkiem, albo nogą (macie inne propozycje?). Podczas prezentacji urządzenia pokazano także, jak palcami ruszającymi się w wolnej przestrzeni można operować menu w Windows Vista.
Producent technologii poinformował, iż jest gotów odsprzedać prawo do jej wykorzystywania innym korporacjom, takim jak np. Microsoft, Sony czy Nintendo. Z wiadomych powodów są one uważane za pierwszych potencjalnych nabywców.
Urządzenie powinno być dostępne na wybranych rynkach w drugiej połowie 2009 r. Jego cena ma wynosić ok. 990 dol.