Nowości HP na 2012 rok, czyli totalna chińszczyzna

W dniach 9-10 maja w odległym i egzotycznym Szanghaju odbyła się konferencja Global Influencer Summit 2012, na której firma HP przedstawiła swoje najnowsze produkty i ujawniła kierunek, w którym chce zmierzać w najbliższych latach. Obyło się bez rewolucyjnych premier, choć w natłoku nowości dało się wyodrębnić kilka perełek. Oto one.

W Szanghaju firma HP zaprezentowała swoje nowości na 2012 rok
W Szanghaju firma HP zaprezentowała swoje nowości na 2012 rokINTERIA.PL

Ultrabooki

HP Spectre XT - nowy flagowy ultrabook
INTERIA.PL

Niewątpliwym bohaterem Global Influencer Summit 2012 był HP Spectre XT, czyli najnowszy ultrabook giganta z Palo Alto i przedstawiciel nowej generacji wydajnych i lekkich komputerów mobilnych. Sprzęt wyposażony został w 13,3-calowy ekran Gorilla Glass, podświetlaną klawiaturę, aż 4 głośniki zoptymalizowane z systemem Beats Audio oraz baterię pozwalającą na 8 godzin autonomicznej pracy. Serce ultrabooka stanowić ma jeden z wielordzeniowych procesorów Intel Ivy Bridge wspomagany przez 4 GB pamięci RAM i zintegrowaną grafikę Intel GMA HD 400. Na pokładzie nie zabraknie również dysku SSD o pojemności 128/256 GB, dwóch portów USB oraz pełnych wersji programów Adobe Premiere Elements 10.0 i Photoshop Elements 10.0.

Komputer do sprzedaży trafi już 8 czerwca, a jego bazowa cena wyniesie 999 euro. Spectre XT jest rewelacyjnie wykonany, a producent określa go wręcz mianem "szklanego ultrabooka", ze względu na połączenie stopów magnezu, ceramiki i wspomnianego już Gorilla Glass. Maszyna ma 14,5 mm grubości i waży niecałe 1,4 kg. Czy to wystarczy by odsunąć MacBooka Air na dalszy plan, przekonamy się już za miesiąc.

Obok flagowego Spectre XT na rynku pojawi się także szeroka gama ultrabooków z serii Envy, których głównym atrybutem będzie niebanalna stylistyka, świetne wykonanie i wyposażenie.

Sleekbooki

Sleekbooki to według koncepcji HP, tańsze wersje ultrabooków
INTERIA.PL

Do nieco mniej zamożnej klienteli mają być skierowane komputery mobilne nazwane mianem sleekbooków. Maszyny te będą nie tylko tańsze, cięższe, pozbawione szybkich dysków SSD, ale i wyposażone w mniej wydajne podzespoły, wśród których do wyboru znajdą się również procesory AMD. Na imprezie w Szanghaju, firma HP przedstawiła 14-calowego Elitebooka Folio 9470m, który był łudząco podobny do modelu Spectre. Z ust przedstawicieli HP nie padło co prawda określenie sleekbooków mianem "budżetowych ultrabooków", chociaż w istocie należy je za takowe uznać. Najtańszy sleekbook HP na rynku powinien kosztować około 649 euro i zapewnić nawet do 10 godzin pracy z dala od gniazdka zasilania. Oferowane przekątne matryc mają zawierać się w przedziale 14-15,6 cali, a obudowy mierzyć 20 mm grubości. W zestawie nie zabraknie dźwięku Beats Audio oraz szerokiej gamy procesorów AMD i Intela do wyboru.

Mobilne drukarki

Drukarki wcale nie muszą być toprone i ocieżałe, ale też zgrabne i mobilne
INTERIA.PL

Hewlett-Packard jest firmą, która swoją potęgę w dużym stopniu budowała na fundamencie urządzeń drukujących. Gigant z Palo Alto w Szanghaju przedstawił kilka ciekawych mutacji klasycznych drukarek, a wśród nich model OfficeJet Mobile 150, który do prawidłowej pracy nie potrzebuje dostępu do gniazdka elektrycznego. To pierwsza prawdziwie mobilna drukarka na rynku, która dzięki wbudowanemu akumulatorowi pozwoli na wydruk do 500 stron z prędkością do 22 stron na minutę.

Drukarka HP Envy świetnie wygląda i działa
INTERIA.PL

Do nieco innej grupy konsumentów kierowany jest model Envy 110 e-all-in-one, który w istocie jest stylowym urządzeniem wielofunkcyjnym. Z oddali wygląda jak elegancki mebel, a w istocie kryje wiele przydanych funkcji. Gadżet obsługuje funkcję HP ePrint, która pozwala na bezprzewodowe drukowanie zdjęć oraz dokumentów, wysłanych na jego unikatowy adres.

Monitory z jednym kablem

Jeden kabel by rządzić wszystkimi - mrzonka czy fakt?
INTERIA.PL

Firma HP we współpracy z koncernem 3M opracowała technologię, która może i nie jest spektakularna, ale ogromnie funkcjonalna. Docenią ją przede wszystkim osoby, którym niejednokrotnie zdarzyło się zgubić w gąszczu plątaniny kabli. Projekt OneWired zakłada użycie tylko jednego kabla, spełniającego zarówno funkcje zasilające, jak i dostarczające obraz do monitora. Gigant z Palo Alto wiąże z nią duże nadzieje, więc możemy spodziewać się jej ewolucji i transformacji w najbliższej przyszłości. Być może pewnego dnia tylko jeden kabel będzie dostarczał do naszej elektroniki wszystko, czego potrzebujemy.

Plany na przyszłość

Jak HP wyobraża sobie przyszłość świata elektroniki? Patrząc na Global Influencer Summit 2012 można stwierdzić, że w mniemaniu amerykańskiego giganta to urządzenia mobilne będą wiodły prym. Gigant z Palo Alto chce maksymalnie uprościć funkcje wielu skomplikowanych rozwiązań, kładąc nacisk na to, co najważniejsze dla przeciętnego Kowalskiego: funkcjonalność produktów. Zarówno ultrabooki, sleekbooki, jak i mobilne urządzenia wielofunkcyjne mają być jeszcze wydajniejsze, jeszcze tańsze, a na dodatek jeszcze bardziej stylowe. Plan ambitny, ale czy wykonalny?

Memrystory w produktach HP ujrzymy już w 2014 roku
INTERIA.PL

HP w okolicach 2014 roku zamierza wprowadzić na szeroką skalę do swoich produktów memrystory, czyli jedne z najbardziej podstawowych biernych elementów elektronicznych. Memrystory mogą być używane do konstrukcji pamięci trwałych o znacznie większej gęstości zapisu danych niż tradycyjne dyski twarde, ale o szybkości zbliżonych do pamięci DRAM. Obok giętkich ekranów i przechowywania danych w chmurze, memrystory mają być fundamentem ultra-wydajnych komputerów przyszłości.

+18

W przeciągu najbliższych miesięcy HP ma również uaktywnić się także na rynku tabletów. Dyrektor Designu Notebooków HP, Stacy Wolff w trakcie panelu dyskusyjnego "Style Meets Function" wyjawił, że jego firma zaprezentuje tablet inny niż wszystkie, zapewniając tym samym, że niektóre rzeczy udało się im zrobić lepiej niż konkurencja. Sprzęt pozostaje owiany tajemnicą, ale można być pewnym, że na jego pokładzie znajdziemy Windowsa 8.

Global Influencer Summit 2012 w Szanghaju, pomimo braku rewolucyjnych produktów, nie okazał się porażką. Gigant z Palo Alto jasno pokazuje, że w najbliższych latach zamierza postawić na politykę "małych kroków", a nie na wielkie, rewolucyjne zmiany. Nie bez znaczenia jest również ukłon w kierunku Azji, która to wydaje się być wręcz wymarzonym rynkiem zbytu dla amerykańskich korporacji, takich jak HP.

Marcin Powęska

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas