Szukasz prezentu - skorzystaj z poradnika

Gubisz się w zalewie świątecznych prezentów? Myślisz o kupnie odtwarzacza MP3, aparatu, notebooka, telewizora LCD lub komórki? INTERIA.PL doradzi na co uważać i co wybrać.

Kupujesz elektronikę - zastanów się nad wyborem
Kupujesz elektronikę - zastanów się nad wyboremAFP

Ile megapikseli tak naprawdę powinien mieć aparat fotograficzny? Czy można kupić dobrego notebooka za 1999 złotych? Co jest najważniejsze w odtwarzaczu MP3? To tylko kilka z pytań, które będą sobie zadawać kupujący. Pomimo kryzysu ekonomicznego sieci handlowe, salony z elektroniką oraz internetowe witryny będą przeżywać prawdziwe oblężenie. Błędem byłoby udać się na zakupy bez stosownej wiedzy. Znaleźć można ją w naszym poradniku.

INTERIA.PL, we współpracy z redakcjami magazynów PC Format i NEXT, przygotowała serię specjalistycznych poradników dotyczący najpopularniejszych w naszym kraju prezentów spod znaku technologii. Są to kolejno:

Dla niezdecydowanych mamy także rankingi najlepszych, zdaniem INTERIA.PL oraz PC Format i NEXT, urządzeń. Są to kolejno:

O CZYM JESZCZE NALEŻY PAMIĘTAĆ?

Sprzedawcy i wielkie firmy tylko czekają na Twój błąd - nie daj się oszukać i posłuchaj św. Mikołaja. Przed zakupami zapoznaj się z naszymi poradnikami. Warto także pamiętać o pięciu złotych zasadach:

1.Jeśli masz upatrzony konkretny produkt, a nie możesz go znaleźć - raz jeszcze sprawdź, czy nie jest on dostępny w sklepach i internecie. Często w ostatnich dniach sklepy mogą liczyć na dodatkowe dostawy.

2.Aby znaleźć produkt podobny cenowo i technicznie najlepiej wykorzystać internet i oferowane przez niego bazy sprzętu oraz porównywarki cenowe.

3.Warto pytać - często, nawet jeśli znajdziemy czego szukamy - istnieje szansa na coś tańszego, ale nie promowanego tak intensywnie. Warto po prostu porozmawiać ze sprzedawcą.

4.Promocją często objęte są produkty, które nie sprzedały się przez poprzednie miesiące. Jeśli trafimy na atrakcyjną promocję - warto wpierw sprawdzić w mediach branżowych, ile rzeczywiście jest warte dane urządzenie.

5. Kupując w sklepach internetowych pamiętajmy o czasie wysyłki. W okresie świątecznym ulega on wydłużeniu, a niektóre firmy kurierskie wprowadzają limit wagi wysyłanej paczki.

AFP

W psychologii handlu mówi się o sytuacji, w której rozmarzony klient już sobie wyobraził, jak wraca z upatrzonym przez siebie produktem do domu. W tej sytuacji, nawet jeśli nasz obiekt pożądania okaże się droższy, niż zakładaliśmy, albo będziemy musieli pogodzić się z faktem, że kupujemy coś innego - i tak wrócimy do domu z ubytkiem na koncie. Pod żadnym pozorem nie można do tego dopuścić. Lepiej poczekać kilka tygodni, aż wraz cenami opadnie świąteczna gorączka. W styczniu trzeba będzie się przecież pozbyć zalegających na półkach produktów. Już bez choinek i św. Mikołaja w tle.

INTERIA.PL życzy udanych zakupów!

O gadżetach na święta poczytasz także we wkładce "Gadżet", która pojawi się w kioskach 4 grudnia wraz z magazynem CD-Action 12/2008.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas