Automatyczne stacje medyczne, czyli łatwiejsza i bardziej wygodna dystrybucja leków

Zarządzanie lekami w szpitalach nie należy do najprostszych zadań. Droga, którą leki muszą pokonać od szpitalnej apteki do pacjenta często jest niewydajna, a ryzyko błędu jest znaczne. Nieprawidłowe leki podane pacjentowi mogą skomplikować leczenie i w konsekwencji narazić szpital na dodatkowe koszta. Z pomocą przychodzi technologia - rozwiązania, które ułatwiają dystrybucję leków, takie jak stacja medyczna Pyxis 4000.

Stacja medyczna Pyxis MedStation 4000
Stacja medyczna Pyxis MedStation 4000materiały prasowe

Według statystyk szpital na 300 łóżek wydaje średnio ok. 4000 dawek leków dziennie. Jest to liczba na tyle duża, że trudno jest płynnie zarządzać dystrybucją bez popełniania jakichkolwiek błędów. Niezmiernie ważne jest, żeby pacjent otrzymał odpowiedni lek we właściwej dawce i momencie, a często zasoby ludzkie nie wystarczają, aby odpowiednio dopilnować całej procedury. Obecna technologia pozwala na rozwiązania, które w dużym stopniu pozwalają zredukować ten problem.

Stacja Pyxis MedStation 4000 to jeden z elementów, który może uczestniczyć w automatyzacji szpitali. Dzięki temu urządzeniu pierwsza dawka leku znacznie szybciej trafia do pacjenta, co pozwala na duże oszczędności - zarówno czasu jak i pieniędzy. Zarządzanie lekami  jest szybsze i bardziej efektywne. Urządzenie wydaje tylko leki przypisane do konkretnego pacjenta, dzięki czemu nie ma mowy o popełnieniu błędu przy wydawaniu leku. Jeśli nieodpowiedni dla danego pacjenta lek zostanie wpisany do urządzenia, lekarz jest o tym natychmiast informowany - system sam rozpoznaje na jakie leki pacjent jest uczulony lub które medykamenty mogą ze sobą kolidować. Ponadto urządzenie pomaga ustalić rodzaj i dawkę leku. Dzięki rozbudowanemu systemowi szuflad, leki są dostępne łatwo i szybko, a samo urządzenie jest bardzo pojemne.

Stacje medyczne takie jak Pyxis 4000 to przyszłość szpitali. Automatyzacja placówek medycznych przynosi korzyści każdej stronie - pacjenci otrzymują bardziej profesjonalną obsługę, a lekarze, pielęgniarki i farmaceuci mają ułatwioną pracę i mogą się bardziej skoncentrować na pacjentach niż na procesach niezwiązanych bezpośrednio z leczeniem. Zaawansowane technologicznie, robotyczne rozwiązania przynoszą ponadto szpitalom oszczędności w dłuższym czasie.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas