Golden Gate Bridge - pomarańczowy cud techniki

Most Golden Gate
Most Golden Gate 123RF/PICSEL

52 tygodnie, 24 godziny, 120 000 samochodów

Sześciopasmowa droga podtrzymywana jest przez liny, które co 15 metrów zwisają z dwóch głównych lin nośnych. Oprócz tego w most wbudowano dodatkowo gigantyczne amortyzatory drgań, które tłumią wstrząsy oraz inne obciążenia
Sześciopasmowa droga podtrzymywana jest przez liny, które co 15 metrów zwisają z dwóch głównych lin nośnych. Oprócz tego w most wbudowano dodatkowo gigantyczne amortyzatory drgań, które tłumią wstrząsy oraz inne obciążenia123RF/PICSEL
Aby wzmocnić południowy przyczółek Golden Gate Bridge, a zarazem nie musieć burzyć historycznej twierdzy Fort Point, inżynierowie skonstruowali stumetrowy stalowy most kratownicowy. Wyposażony jest on w rozciągliwe elementy łączące oraz energochłonne płyty, dzięki czemu w czasie trzęsień ziemi i orkanów filary zachowują elastyczność.
Aby wzmocnić południowy przyczółek Golden Gate Bridge, a zarazem nie musieć burzyć historycznej twierdzy Fort Point, inżynierowie skonstruowali stumetrowy stalowy most kratownicowy. Wyposażony jest on w rozciągliwe elementy łączące oraz energochłonne płyty, dzięki czemu w czasie trzęsień ziemi i orkanów filary zachowują elastyczność.
Aby pylony (wieże) wytrzymały również silne trzęsienia ziemi, w ich fundamentach sięgających aż na głębokość dziesiątego piętra wywiercono dziury o głębokości 30 metrów. Przebiega tamtędy kilka lin o grubości ramienia, składających się z 45 pojedynczych stalowych sznurów. Łączą one betonowy fundament ze skałą
Aby pylony (wieże) wytrzymały również silne trzęsienia ziemi, w ich fundamentach sięgających aż na głębokość dziesiątego piętra wywiercono dziury o głębokości 30 metrów. Przebiega tamtędy kilka lin o grubości ramienia, składających się z 45 pojedynczych stalowych sznurów. Łączą one betonowy fundament ze skałą
Świat Wiedzy
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?