Nowa lokomotywa Vectron trafia do Polski

Firma Cargounit, będąca niezależnym operatorem wynajmu lokomotyw towarowych, powiększyła swoją flotę o nowoczesną, wielosystemową lokomotywę Siemens Vectron. Lokomotywa została przekazana przez producenta podczas testów na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Lokomotywa Cargounit będzie jeździć w barwach LOTOS Kolej.

Nowa lokomotywa Siemens Vectron we flocie Cargounit
Nowa lokomotywa Siemens Vectron we flocie Cargounitmateriały prasowe

Obecnie Cargounit ma m.in. 4 lokomotywy E6ACT Dragon oraz 3 lokomotywy Gama. W planach spółki jest zakup kolejnych nowoczesnych lokomotyw z przeznaczeniem do przewozów zarówno towarowych, jak i pasażerskich, w Polsce i w Europie.

- Stale powiększamy naszą flotę pojazdów szynowych dostosowując ofertę handlową do potrzeb Klientów. Nowa lokomotywa modułowa Siemens Vectron wpisuje się w strategię Cargounit zwiększania udziału nowoczesnych pojazdów szynowych w całej naszej flocie. Bardzo ważny jest dla nas fakt, że platforma Vectrona jest uniwersalna i może służyć przewoźnikom większości krajów europejskich. Co niezmiernie nas cieszy, nowa lokomotywa już znalazła swoje przeznaczenie i będzie służyć przewoźnikowi LOTOS Kolej - powiedział Wojciech Gruszka, Menedżer ds. Kluczowych Klientów Cargounit.

W trakcie oficjalnej prezentacji lokomotywy Siemens przekazanej dla Cargounit obyło się seminarium z cyklu Kolej 4.0. Tematem tegorocznej edycji były nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne pojazdów trakcyjnych na przykładzie lokomotywy Vectron. Podczas panelu dyskusyjnego jego uczestnicy dyskutowali na temat korzyści wynikających z operowania wielosystemowymi lokomotywami w ruchu pasażerskim i towarowym na terenie Europy. Doszło do wymiany opinii i prezentacji dobrych praktyk wdrażania nowych technologii w obszarze lokomotyw, a także przedstawiono nowoczesne metody badawcze taboru kolejowego.

Nowoczesna modułowa i uniwersalna lokomotywa Siemens Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW i jest przeznaczona do prowadzenia zarówno składów towarowych, jak i pasażerskich. Pojazd może poruszać się z prędkością do 200 km/h i jest wyposażony w system ETCS. Lokomotywa posiada homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację, Rumunię i Węgry, przy czym pojazdy z platformy Vectron mają możliwość kursowania aż w 18 europejskich krajach i odpowiadają zapotrzebowaniu większości dzisiejszych przewoźników kolejowych łatwo dostosowując się do wymogów użytkowania. W ciągu kilku lat flota ponad 730 lokomotyw Vectron przejechała ponad 110 milionów kilometrów.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas