5 najgorszych samochodów w historii

Coraz większą popularnością cieszą się rankingi oceniające samochody według kryteriów. Zazwyczaj są to niezawodność, bezpieczeństwo czy poziom spalania. Dziś jednak poznamy 5 samochodów, które uważane są za najgorsze w historii nie ze względu na swoją jakość, a z powodu historii jakie im towarzyszyły.

Coraz większą popularnością cieszą się rankingi oceniające samochody według kryteriów. Zazwyczaj są to niezawodność, bezpieczeństwo czy poziom spalania. Dziś jednak poznamy 5 samochodów, które uważane są za najgorsze w historii nie ze względu na swoją jakość, a z powodu historii jakie im towarzyszyły.

Coraz większą popularnością cieszą się rankingi oceniające samochody według kryteriów. Zazwyczaj są to niezawodność, bezpieczeństwo czy poziom spalania. Dziś jednak poznamy 5 samochodów, które uważane są za najgorsze w historii nie ze względu na swoją jakość, a z powodu historii jakie im towarzyszyły.

Gräf & Stift Double Phaeton

Zestawienie to otwiera samochód, który był świadkiem wydarzenia, będącego zapalnikiem jednego z najstraszliwszych konfliktów znanych człowiekowi. Graf & Stift to stara Austriacka fabryka samochodów. W roku 1911 na zamówienie hrabiego Franza von Harrach został zbudowany model Double Phaeton, w którym w roku 1914 po ulicach Sarajewa podróżował cesarz Franciszek Ferdynand wraz z żoną. W wyniku zamachu obaj zginęli od strzałów Gawriło Principa. Śmierć cesarskiej pary uważa się za jedną z głównych przyczyn wybuchu pierwszej wojny światowej.

Reklama


Porsche 550 Spyder

Model ten był prawdziwą sensacją w sporcie motorowym w latach 50-tych. Opływowy kształt i bardzo lekka konstrukcja samochodu w połączeniu z niewielkim silnikiem, który w najmocniejszych wersjach osiągał ponad 130 KM pozwalały na bardzo dużo. Dlatego też samochód ten cieszył się dużym powodzeniem wśród kierowców wyścigowych w Europie i w USA. Jednym z nabywców był młody aktor James Dean. Jego Porsche 550 Spyder nazwane zostało przez właściciela Little Bastard. 30 września 1955 roku Dean w czasie prób samochodu zderzył się czołowo z innym samochodem na drodze publicznej.

Lincoln Continental SS-100-X

Jednym z najbardziej szokujących wydarzeń Ameryki w XX wieku było bez wątpienia zabójstwo Johna Fitzgeralda Kennedy'ego. Prezydent USA 22 listopada 1963 roku udał się na spotkanie wyborcze do Dallas w Teksasie. W czasie przejazdu po ulicach miasta w otwartym Lincolnie Continentalu SS-100-X, padły dwa śmiertelne strzały z karabinu wyborowego. Po tym wydarzeniu prezydencka limuzyna otrzymała opancerzony dach i przez wiele lat służyła amerykańskim głowom państwa.

Ford Bronco

Wśród ogromu amerykańskich pościgów relacjonowanych na żywo jeden miał bardzo szczególny charakter. Wszystko z powodu ucieczki białym Fordem Bronco gwiazdy futbolu amerykańskiego O.J. Simpsona, który podejrzewany był o zamordowanie byłej żony i jej przyjaciela. Pościg ten relacjonowany był w wielu stacjach na żywo, a Simpson trafił ostatecznie na wiele lat do więzienia za morderstwo i szereg innych przestępstw.

Mercedes-Benz S280

Tym wydarzeniem przed długi czas żyły media i prasa nie tylko brukowa. W nocy 31 sierpnia 1997 roku, w czasie ucieczki przed paparazzi Mercedes-Benz S280 wiozący między innymi księżną Dianę uderzył w jeden z filarów tunelu Alma w Paryżu. Jej śmierć uważa się za przełom w świecie celebrytów, a wiele osób domagało się nawet kanonizacji Diany.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy