AI wzorowane na ludzkim mózgu bije ludzi

Rekord człowieka w grze Ms. Pac-Man na klasyczną konsolę Atari 2600 wynosi nieco ponad 266 tysięcy punktów. Dlatego też trzeba wyrazić wielki podziw dla sztucznej inteligencji opracowanej przez badaczy z kupionej niedawno przez Microsoft firmy Maluuba. Była ona bowiem w stanie nauczyć się gry tak, że potrafi osiągnąć wynik 999.990 punktów.

Rekord człowieka w grze Ms. Pac-Man na klasyczną konsolę Atari 2600 wynosi nieco ponad 266 tysięcy punktów. Dlatego też trzeba wyrazić wielki podziw dla sztucznej inteligencji opracowanej przez badaczy z kupionej niedawno przez Microsoft firmy Maluuba. Była ona bowiem w stanie nauczyć się gry tak, że potrafi osiągnąć wynik 999.990 punktów.

Nowe AI wykorzystuje do nauki architekturę HRA - Hybrid Reward Architecture - w której 150 osobno działających agentów skupia się na poszczególnych zadaniach składająch się na grę (czyli osobno na znajdowaniu kulek, unikaniu przeciwników etc) próbując osiągnąć w nich mistrzostwo. Następnie wszystkie te umiejętności łączone są w czasie rzeczywistym w celu wspólnego osiągnięcia jak najlepszego wyniku.

Tak duży wynik osiągnięty w Ms. Pac-Man jest imponujący, bo właśnie ta gra od lat uznawana jest za jedną z najtrudniejszych do opanowania przez AI. Imponujący jest on także przez metodę, z której skorzystano - metodę, która naśladuje niejako działanie ludzkiego mózgu.

Cóż, kolejny krok naprzód dla komputerów, a pocieszeniem możę być jedynie to, że w bardziej popularnej, automatowej (w sensie na automaty arcade) wersji tej gry człowiek osiągnął wynik pona 900 tysięcy, więc nie tak drastycznie gorszy od maszyny.

Źródło: , Zdj.: screenshot YouTube/Microsoft Research

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas