BMW i8 na dalekiej północy
O tym, że BMW poważnie traktuje program rozwojowy hybrydowego modelu i8, wywodzącego się z koncepcyjnego Vision Efficient Dynamics, może świadczyć testowanie go w różnych warunkach. Jakiś czas temu mogliście zobaczyć samochód ten sprawdzany w upalnym Abu Zabi, teraz BMW przyjrzało się parametrom auta w skrajnie odmiennych warunkach.
O tym, że BMW poważnie traktuje program rozwojowy hybrydowego modelu i8, wywodzącego się z koncepcyjnego Vision Efficient Dynamics, może świadczyć testowanie go w różnych warunkach. Jakiś czas temu mogliście zobaczyć samochód ten sprawdzany w upalnym Abu Zabi, teraz BMW przyjrzało się parametrom auta w skrajnie odmiennych warunkach.
Marka w koncernie z Monachium odpowiedzialna będzie za tworzenie samochodów elektrycznych. Jednym z pierwszych może być model BMW i8, oparty o koncepcyjny Vision Efficient Dynamics, zaprezentowany w 2009 roku. Początkowo zakładano, że za jego napędzanie odpowiedzialne będą dwa silniki elektryczne i jeden spalinowy, wysokoprężny. Jednak z zapowiedzi przedstawicieli BMW wynika, że produkcyjna wersja i8 zamiast silnika diesla może wykorzystywać motor benzynowy.
Powodem tego jest znacznie większa popularność silników benzynowych na całym świecie. Diesle tak naprawdę cieszyłyby się zainteresowaniem jedynie klientów europejskich. Możliwe, że BMW, aby spełnić oczekiwania kupujących z Europy i innych części globu stworzy wersje zasilane dwoma dwoma rodzajami paliwa.
Nowe elektryczne BMW i8 pojawi się na rynku prawdopodobnie w 2013 roku, razem z mniejszym modelem i3. Na filmach poniżej zobaczycie zimowe testy tego pierwszego.