Butelki z alkoholem też chcą być „smart”

Powoli przyzwyczajamy się do tego, że żyjemy w czasach, kiedy wszystko musi być „smart” – telefony, telewizory, sprzęt gospodarstwa domowego, itp. Od czasu do czasu jesteśmy jednak zaskakiwani tak abstrakcyjnymi pomysłami jak ten dzisiejszy, czyli „inteligentne” butelki na alkohol.

Powoli przyzwyczajamy się do tego, że żyjemy w czasach, kiedy wszystko musi być „smart” – telefony, telewizory, sprzęt gospodarstwa domowego, itp. Od czasu do czasu jesteśmy jednak zaskakiwani tak abstrakcyjnymi pomysłami jak ten dzisiejszy, czyli „inteligentne” butelki na alkohol.

Powoli przyzwyczajamy się do tego, że żyjemy w czasach, kiedy wszystko musi być „smart” – telefony, telewizory, sprzęt gospodarstwa domowego, itp. Od czasu do czasu jesteśmy jednak zaskakiwani tak abstrakcyjnymi pomysłami jak ten dzisiejszy, czyli „inteligentne” butelki na alkohol.

Tak czy inaczej, znaleźli się producenci, którzy uznali, że 20-letnie butelki whisky zasługują na specjalną ochronę, szczególnie kiedy nie ma nas w domu i próbują „sprzedać” swój patent na szerszą skalę. Mowa tu o producencie alkoholu Diageo oraz firmie Thinfilm, zajmującej się wytwarzaniem elektronicznych markerów, którzy zaprezentowali światu etykietę OpenSense. W jaki sposób to działa?

Reklama

Etykieta łączy się ze smartfonem za pomocą NFC, a w dedykowanej aplikacji możemy sprawdzić, skąd pochodzi alkohol, jak wyglądała jego droga do sklepu i czy … jest gdzieś w promocji. Więcej szczegółów poznamy już wkrótce, bo prototyp - Johnnie Walker Blue – zostanie zaprezentowany podczas targów MWC.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy