Czas na przerwę...

O tym jak ważna jest przerwa w pracy czy podczas nauki mówi się nie od dziś. Potwierdzają to najnowsze badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Kopenhadze. Okazuje się, że obejrzenie zabawnego wideo z kotami w sieci może znacznie poprawić naszą efektywność.

O tym jak ważna jest przerwa w pracy czy podczas nauki mówi się nie od dziś. Potwierdzają to najnowsze badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Kopenhadze. Okazuje się, że obejrzenie zabawnego wideo z kotami w sieci może znacznie poprawić naszą efektywność.

O tym jak ważna jest przerwa w pracy czy podczas nauki mówi się nie od dziś. Potwierdzają to najnowsze badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Kopenhadze. Okazuje się, że obejrzenie zabawnego wideo z kotami w sieci może znacznie poprawić naszą efektywność.

Badanie polegało na tym, że uczestników podzielono na dwie grupy, które umieszczono w sąsiadujących ze sobą przez cienką ścianę pokojach. Następnie jednej grupie pokazano śmieszny filmik, a drugiej włączono stronę, na której był tylko przycisk kierujący do śmiesznego wideo - lecz zakazano im klikać. W momencie gdy pierwsza grupa obejrzała film i druga grupa mogła usłyszeć przez ścianę ich śmiech - dano im zadanie polegające na obejrzeniu kolejnego wideo przedstawiającego ludzi podających sobie piłkę i policzeniu do ilu podań doszło.

Reklama

Okazało się, że ludzie którzy mogli wcześniej zrelaksować popełnili podczas testu o wiele mniej błędów niż grupa, która musiała powstrzymywać się przed włączeniem śmiesznego filmiku.

Taka taktyka sprawdza się - jako przykład niech posłuży chociażby Google, które daje swoim pracownikom 20% czasu pracy, który mogą oni poświęcić na co tylko mają ochotę. Mogą odpoczywać albo pracować nad własnymi projektami. Efektem 20% wolnego czasu jest chociażby taka aplikacja jak Google Reader.

Tak więc, żeby pokazać wam, że GeekWeek dba o wszystkich, którzy przeglądają nas w pracy - zabawne wideo:

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy