Detroit 2011: Porsche 918 RSR

Jedną z najciekawszych premier tegorocznych targów motoryzacyjnych w Detroit jest bez wątpienia Porsche 918 RSR. W bolidzie przeznaczonym tylko do poruszania się po torach nie brakuje odniesień do jednej z największych legend wyścigów- modelu 917.

Jedną z najciekawszych premier tegorocznych targów motoryzacyjnych w Detroit jest bez wątpienia Porsche 918 RSR. W bolidzie przeznaczonym tylko do poruszania się po torach nie brakuje odniesień do jednej z największych legend wyścigów- modelu 917.

Jedną z najciekawszych premier tegorocznych targów motoryzacyjnych w Detroit jest bez wątpienia Porsche 918 RSR. W bolidzie przeznaczonym tylko do poruszania się po torach nie brakuje odniesień do jednej z największych legend wyścigów- modelu 917.

Protoplasta dzisiejszej 918-ki święcił sportowe tryumfy w latach 70-tych. Nowatorska, ultralekka konstrukcja z tworzyw sztucznych w połączeniu z potężnymi silnikami zapewniły niemieckiemu producentowi szereg sukcesów, z których najbardziej prestiżowe były zwycięstwa w wyścigu Le Mans.

Reklama

Karoseria współczesnego modelu powstała z włókien węglowych uzupełnionych plastikiem. Zamiast 10 cylindrów jak to miało miejsce w aucie historycznym pod maskę trafił motor 8 cylindrowy o pojemności 6,2 l, który w połączeniu z dwoma niewielkimi silnikami elektrycznymi zapewnia łącznie 767 KM.

Porsche zostało wyposażone w system odzyskiwania energii hamowania, która zbiera się w akumulatorze znajdującym się w miejscu gdzie w normalnych samochodach lokuje się fotel pasażera.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy