Fotorealistyczne postacie cyfrowe tworzone w czasie rzeczywistym
Epic Games zaprezentował właśnie niesamowite możliwości swojej nowej techniki renderowania fotorealistycznych postaci cyfrowych w czasie rzeczywistym. Technologia bazuje na silniku graficznym Unreal Engine i pozwala w prosty i szybki sposób wygenerować dowolną postać...
Epic Games zaprezentował właśnie niesamowite możliwości swojej nowej techniki renderowania fotorealistycznych postaci cyfrowych w czasie rzeczywistym. Technologia bazuje na technice motion capture oraz silniku graficznym Unreal Engine i pozwala w prosty oraz szybki sposób wygenerować taką postać, jaką tylko zapragniemy.
Studio współpracowało z chińską aktorką Bingjie Jiang, na przykładzie której zaprezentowano sztucznie wytworzoną postać o imieniu "Siren".
Firma chce zastosować dobrodziejstwa swojej techniki w przyszłych grach. Pozwoli ona znacznie szybciej i łatwiej tworzyć postacie w grze, dzięki czemu jej produkcja nie tylko przyspieszy i finalnie produkt otrzymamy znacznie wcześniej, ale również będziemy mogli cieszyć się obiektami i postaciami cechującymi się fotorealistycznymi detalami.
Epic Games w tworzeniu tej technologii współpracował z firmami: Cubic Motion, Tencent i Vicon. Na załączonych materiałach filmowych możecie zobaczyć ją akcji.
Uzupełnieniem tworzenia cyfrowych postaci w czasie rzeczywistym będzie technologia renderowania i komponowania wirtualnego otoczenia na green screenie, która została opracowana niedawno przez firmę OnSetFacilities ().
Pozwala ona tworzyć dowolnie skomponowany wirtualny/fikcyjny świat z pomocą kamer czy silników renderujących i wyświetlić nam go w postaci scen z filmu na telewizorze czy gry na goglach VR w 360 stopniach. W tym przypadku również wykorzystano potęgę silnika Unreal Engine 4.
Źródło: GeekWeek.pl/ / Fot. Epic Games