Frankfurt 2011: Jaguar C-X16

Jaguar przymierza się właśnie do tego by zaprezentować szerszej publiczności swój nowy, najmniejszy model sportowego auta oznaczonego kodem C-X16. Doskonałą i najbliższą okazją ku temu będą zaczynające się na dniach targi motoryzacyjne we Frankfurcie.

Jaguar przymierza się właśnie do tego by zaprezentować szerszej publiczności swój nowy, najmniejszy model sportowego auta oznaczonego kodem C-X16. Doskonałą i najbliższą okazją ku temu będą zaczynające się na dniach targi motoryzacyjne we Frankfurcie.

By nie trzymać swoich fanów w niepewności do ostatniej chwili producent opublikował właśnie sporą serię zdjęć i filmik zapowiadające nowy model. Samochód ten ma być najmniejszym Jaguarem w ofercie, o długości nadwozia wynoszącej 4445 mm. Poza tym auto to ma być dumnym spadkobiercą bogatej tradycji angielskiego producenta, co najlepiej widać poprzez bardzo atrakcyjną sylwetkę, utrzymaną w brytyjskim stylu.

Nowatorski będzie natomiast hybrydowy układ napędowy składający się z silnika benzynowego V6 o mocy 380 KM, który współgrać będzie z motorem elektrycznym zintegrowanym z 8 biegową, automatyczną skrzynią biegów. Wytwarza on dodatkowe 95 KM, które w całości będą przekazywane na tylną parę kół. Dodatkowo akumulatory będą gromadziły energię odzyskiwaną z hamowania, dzięki systemowi zbliżonemu do znanego z F1 KERS-u.

Moc taka ma pozwolić ważącemu 1600 kg autu na rozpędzenie się do 100 km/h w 4,4 s, a prędkość maksymalna będzie wynosiła 299 km/h. Jaguar C-X16 będzie w stanie poruszać się wyłącznie przy użyciu zasilania elektrycznego. W takim oszczędnym trybie samochód będzie mógł przemieszczać się z maksymalną prędkością nieprzekraczającą 80 km/h. Zasięg niestety nie został podany.

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas