Genewa 2012 - Pininfarina Cambiano

Pininfarina to marka, o której w ostatnim czasie nieco ucichło w świecie motoryzacji. Na szczęście firma odpowiedzialna za projekty wielu legendarnych samochodów znów zamierza przypomnieć o sobie przy okazji targów motoryzacyjnych w Genewie. Wszystko za sprawą konceptu o nazwie Cambiano.

Pininfarina to marka, o której w ostatnim czasie nieco ucichło w świecie motoryzacji. Na szczęście firma odpowiedzialna za projekty wielu legendarnych samochodów znów zamierza przypomnieć o sobie przy okazji targów motoryzacyjnych w Genewie. Wszystko za sprawą konceptu o nazwie Cambiano.

Pininfarina to marka, o której w ostatnim czasie nieco ucichło w świecie motoryzacji. Na szczęście firma odpowiedzialna za projekty wielu legendarnych samochodów znów zamierza przypomnieć o sobie przy okazji targów motoryzacyjnych w Genewie. Wszystko za sprawą konceptu o nazwie Cambiano.

Do internetu wyciekły właśnie pierwsze zdjęcia futurystycznej, ale bardzo atrakcyjnej wizji futurystycznego samochodu, który ma łączyć w sobie wiele nowatorskich rozwiązań. Pierwszym jest łączona konstrukcja składająca się z trzech modułów. Centralna część, w której znajduje się przedział pasażerski zostanie wykonana z włókna węglowego, co ma zapewnić odpowiednią sztywność nadwozia i wyższe bezpieczeństwo.

Reklama

Samochód będzie napędzany czterema silnikami elektrycznymi o mocy 60 kW, z których każdy zasilać będzie każde koło z osobna. W przedniej części nadwozia znajdzie się konwencjonalny silnik spalinowy, który będzie działał jako generator motorów elektrycznych. Taka kombinacja ma zapewniać bardzo przyzwoite osiągi. Auto ma przyspieszać do 100 km/h w 4,2 s., a prędkość maksymalna będzie sięgała 275 km/h. Zasięg Combiano wyłącznie na silnikach elektrycznych wynosi około 200 km.

Na koniec wart wspomnieć o tym, co najważniejsze w przypadku Pininfariny czyli o stylistyce. Za wizerunek auta odpowiada projektant Fabio Filippini. Włoski samochód ma być sedanem o trzech drzwiach. Jedne z nich będą prowadziły do stanowiska pracy kierowcy, natomiast po lewej stronie auta będą znajdowały się wejścia do pozostałych miejsc. We wnętrzu poza futurystycznym kokpitem znajdziemy duże ilości drewna. Koncept czerpie inspirację z zaprezentowanego w roku 1957 modelu Lancia Florida II.

Źródło:

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy