Google i Microsoft dogadali się z AdBlockiem

Wspominaliśmy Wam, że giganci internetu, czyli Google, Microsoft i Amazon próbowały podjąć walkę z największym i najbardziej popularną aplikacją do blokowania reklam, a mianowicie AdBlock Plus. Teraz dowiadujemy się, że koncerny zawarły tajne porozumienie...

Wspominaliśmy Wam, że giganci internetu, czyli Google, Microsoft i Amazon próbowały podjąć walkę z największym i najbardziej popularną aplikacją do blokowania reklam, a mianowicie AdBlock Plus. Teraz dowiadujemy się, że koncerny zawarły tajne porozumienie...

Wspominaliśmy Wam, że giganci internetu, czyli Google, Microsoft i Amazon próbowały podjąć walkę z największym i najbardziej popularną aplikacją do blokowania reklam, a mianowicie AdBlock Plus.

Teraz dowiadujemy się, że koncerny zawarły tajne porozumienie z firmą Eyeo, producentem tego, spędzającego sen z powiek reklamodawców, oprogramowania.

Według najświeższych danych, AdBlock Plus ściągnięto już 300 milionów razy, a miesięcznie korzysta z niego aktywnie 50 milionów użytkowników na całym świecie.

Financial Times dowiedział się, że porozumienie zobowiązuje twórców AdBlock Plus do nie blokowania treści reklamowych pojawiających się na stronach tych firm, między innymi w wyszukiwarkach Google oraz Bing.

Reklama

Na razie nie wiadomo, ile giganci zgodzili się zapłacić za możliwość omijania ich stron przez aplikację. Ale pewne jest, że nie są to małe kwoty.

Szacuje się, że każdego dnia z wszelakich aplikacji blokujących reklamy korzysta aż 144 milionów ludzi na całym świecie, czyli o 70 procent więcej niż przed rokiem.

Właśnie te fakty strasznie irytują gigantów, gdyż tracą oni w ten sposób od 20 do 40 procent wpływów z reklam, a rynek wycenia się na 100 miliardów dolarów, więc jest o co walczyć.

Eyeo zarabia niezłe pieniądze na tzw. wpisie na "Białą listę", która uniemożliwia blokowanie konkretnych serwisów.

Istnienie możliwość także darmowej ochrony przez blokowaniem treści reklamowych, jednak trzeba spełnić w tym przypadku surowe warunki dotyczące m.in. transparentności polityki reklamowej oraz nie publikowania agresywnych reklam utrudniających odbiór treści.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama