Google rzuca wyzwanie śmierci

Najnowszy projekt tajnych laboratoriów Google X jest chyba najambitniejszym jaki tylko może być - jego celem jest pokonanie śmierci. A bioinżynierowie Google chcą tego dokonać przy użyciu nanotechnologii.

Najnowszy projekt tajnych laboratoriów Google X jest chyba najambitniejszym jaki tylko może być - jego celem jest pokonanie śmierci. A bioinżynierowie Google chcą tego dokonać przy użyciu nanotechnologii.

Najnowszy projekt tajnych laboratoriów Google X jest chyba najambitniejszym jaki tylko może być - jego celem jest pokonanie śmierci. A bioinżynierowie Google chcą tego dokonać przy użyciu nanotechnologii.

Projekt ten zakłada wykorzystanie magnetycznych nanocząsteczek (każda ma być tysiąckrotnie mniejsza od czerwonej krwinki), która mają przyczepiać się do najróżniejszych molekuł w naszym ciele pozwalając na dokładne monitorowanie naszego stanu zdrowia na żywo przy użyciu urządzenia zdolnego do śledzenia tych magnetycznych markerów.

Te magnetyczne nanocząsteczki pokryte mają być materiałami wiązanymi tylko przez komórki związane z chorobami - na przykład komórki rakowe. W ten sposób możliwe ma być diagnozowanie chorób tak szybko gdy tylko te pojawią się w naszym organizmie, a ostatecznym celem projektu - według słów będącego jego szefem Andrew Conrada - ma być pokonanie śmierci.

Reklama

Od realizacji tak ambitnego projektu dzielić ma nas co najmniej 5 lat - na razie bioinżynierowie próbują ustalić ile nanocząsteczek koniecznych jest do identyfikacji choroby i muszą stworzyć powłokę, która pozwoli im przyczepiać się do najróżniejszych cząsteczek i komórek wewnątrz naszego organizmu.

Obecnie nad projektem pracuje ponad 100 osób, które doskonale zdają sobie sprawę jak wielkie stoi przed nimi wyzwanie - także pod kątem organizacyjnym. Wprowadzenie takiego wynalazku do użycia będzie wymagało długich i kosztownych testów klinicznych, a także uzyskania odpowiednich zgód, póki co jednak do przeskoczenia są inne, poważniejsze problemy.

Źródło:

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy