iPad 2 już w lutym 2011?

Najnowsze wieści na temat następcy iPada mówią o bliskim terminie rozpoczęcia masowej produkcji sprzętu – ma to nastąpić już w lutym.

Najnowsze wieści na temat następcy iPada mówią o bliskim terminie rozpoczęcia masowej produkcji sprzętu – ma to nastąpić już w lutym.

Najnowsze wieści na temat następcy iPada mówią o bliskim terminie rozpoczęcia masowej produkcji sprzętu – ma to nastąpić już w lutym.

Wcześniej, bo w grudniu trzech kooperantów: Ibiden, Tripod Technology oraz TTM Technologies dostarczy pierwsze elementy nowego tabletu.

Jednak pełen rozruch nastąpi, jak wyżej, w lutym 2011 roku. Prawdopodobnie sprzęt trafi szybciej do sprzedaży niż org. iPad. W przypadku tego ostatniego od stycznia, kiedy rozpoczęto produkcję, (czyli bardzo podobnie jak w przypadku iPada 2) upłynęły cztery miesiące – dopiero w kwietniu nastąpiła premiera. Powodem opóźnień były problemy z dostawami ekranów 9.7”. Przewidywany termin premiery iPada 2 nastąpiłby zatem najprawdopodobniej na początku kwietnia (równo rok od debiutu poprzednika).

Reklama

Na razie nie wiadomo w co będzie wyposażony nowy tablet Apple. Mówi się, że raczej na pewno będą dwie kamery z przodu i z tyłu, zostanie wprowadzona obsługa wideokonferencji (Face Time). Poza tym nowy iPad 2 miałby otrzymać dwurdzeniowy układ oparty na architekturze Cortex-A9 oraz (co nie jest chyba specjalnym zaskoczeniem) więcej pamięci RAM. Czy będzie to 512MB (w iPadzie, przypomnijmy, jest zaledwie 256MB), czy 1GB… tego na razie nie wiadomo.

Apple podchodzi do kwestii premiery nowego iPada bardzo poważnie, zdając sobie sprawę ze znaczenia tego produktu dla firmy. Nie dziwi zatem szeroko zakrojony plan działań marketingowych, wynajęcie znanego wideoedytora (David Sims) do współpracy nad reklamami promującymi nowego iPada. Apple jest w o tyle dobrej sytuacji, że to cała reszta branża musi gonić firmę, nie odwrotnie, nowy model będzie zaś prawdopodobnie znowu ustalał “nowy standard”. Poza tym firma z Cupertino będzie mogła odnieść się do tego, co proponuje konkurencja w swojej pierwszej gen. sprzętu. Jedynie Samsung ma szansę na nawiązanie walki, firma intensywnie pracuje nad kolejnym modelem Galaxy Pada, który nie tylko ma otrzymać (obiecywany wcześniej) ekran AMOLED, ale także być oferowany w co najmniej dwóch rozmiarach (7 i ~10”).

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy