Już jest połączenie z Chin przez Polskę do Londynu

Chińczycy nie próżnują. Zgodnie ze swoimi wielkimi planami budowy Nowego Jedwabnego Szlaku, właśnie otworzyli jego krwiobieg, którym są gigantyczne, nowoczesne szlaki kolejowe. Teraz Państwo Środka będzie mogło wysyłać towary produkowane w fabrykach...

Chińczycy nie próżnują. Zgodnie ze swoimi wielkimi planami budowy Nowego Jedwabnego Szlaku, właśnie otworzyli jego krwiobieg, którym są gigantyczne, nowoczesne szlaki kolejowe. Teraz Państwo Środka będzie mogło wysyłać towary produkowane w fabrykach...

Chińczycy nie próżnują. Zgodnie ze swoimi wielkimi planami budowy Nowego Jedwabnego Szlaku, właśnie otworzyli jego krwiobieg, którym są gigantyczne, nowoczesne szlaki kolejowe. Teraz Państwo Środka będzie mogło wysyłać towary produkowane w fabrykach na terenie całego kraju do większości państw europejskich.

Nowy szlak ma długość aż 12 tysięcy kilometrów, rozpoczyna się w Yiwu w nadmorskiej prowincji Zhejiang, biegnie m.in. przez Łódź i kończy się w Londynie. Pierwszy pociąg należący do China Railway Express, po brzegi wypełniony towarem Made in China, wyruszył do stolicy Wielkiej Brytanii dokładnie 1 stycznia 2017 roku i planuje się, że pojawi się tam 19 stycznia.

Reklama

Londyn został 15 europejskim miastem należącym do Nowego Jedwabnego Szlaku, czyli inicjatywy zapoczątkowanej w 2013 roku, która jest jedną z kluczowych koncepcji rozwoju gospodarczego Państwa Środka.

Pierwszy pociąg CRE zmierzający do Londynu. Fot. Chinanews.

Szlak służył będzie głównie do transportu towarów wysoko przetworzonych. Do Europy trafia głównie elektronika i odzież, a do Chin m.in. alkohol, artykuły spożywcze i samochody.

Pomimo faktu, że pociąg jest rozwiązaniem droższym, ponieważ może przewieźć tylko 200 kontenerów (kontenerowce morskie 2 tysiące), to jednak szlakiem morskim dostawa trwa od 35 dni do aż 50 dni, tymczasem kolej dostarczy go w zaledwie 18 dni.

Pierwszy pociąg CRE zmierzający do Londynu. Fot. Chinanews.

Co ciekawe, pociągi przejeżdżające przez Polskę wjeżdżają przez przejście graniczne Terespol-Brześć. Na swoim szlaku przejeżdżają one przez centrum logistyczne Grupy PKP Cargo w Małaszewiczach, położone niedaleko granicy polsko-białoruskiej.

Chiny już zainwestowały około 40 miliardów dolarów w rozwój dróg kolejowych do UE. Planowane są dalsze inwestycje, które sprawią, że czas transportu zostanie znacząco skrócony.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy