Kia rośnie w siłę - lutowe wyniki sprzedaży na świecie

Przedstawiciele koreańskiej Kii podali właśnie informacje dotyczące globalnej sprzedaży w ubiegłym miesiącu. Kia po raz kolejny uczyniła duży krok, by z egzotycznego producenta za jakiego do niedawna uchodziła stać się groźnym rywalem dla dużo bardziej uznanych marek.

Przedstawiciele koreańskiej Kii podali właśnie informacje dotyczące globalnej sprzedaży w ubiegłym miesiącu. Kia po raz kolejny uczyniła duży krok, by z egzotycznego producenta za jakiego do niedawna uchodziła stać się groźnym rywalem dla dużo bardziej uznanych marek.

Przedstawiciele koreańskiej Kii podali właśnie informacje dotyczące globalnej sprzedaży w ubiegłym miesiącu. Kia po raz kolejny uczyniła duży krok, by z egzotycznego producenta za jakiego do niedawna uchodziła stać się groźnym rywalem dla dużo bardziej uznanych marek.

Według dokładnych wyliczeń koreański koncern sprzedał w najkrótszym miesiącu roku 169,727 samochodów. Głównymi rynkami zbytu wciąż pozostają Ameryka Północna, Europa i kraje azjatyckie, głównie Korea Południowa i Chiny. Największy procentowy przyrost miał miejsce w Stanach Zjednoczonych gdzie wyniósł aż 35,6%. Na drugim miejscu znalazła się Europa ze wskaźnikiem wzrostu na poziomie 18,6%.

Reklama

W dwóch pierwszych miesiącach roku 2011 Kia zwiększyła swoje wyniki sprzedaży aż o 18,9% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Łącznie salony na całym świecie opuściło ponad 349.136 samochodów.

Najpopularniejszymi modelami z gamy koreańskiego koncernu sprzedawanymi w lutym pozostają: Kia Cerato (30.688 szt.), Sportage (22,275 szt.), RIO (15,851 szt.), Sorento (14,460 szt.) oraz Soul (12,722 szt.)

Z pewnością wyniki te ulegną jeszcze większej poprawie dzięki wprowadzeniu na rynek w późniejszym czasie nowej generacji Kii Picanto, która oferowana będzie głównie na rynku europejskim.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama