Koniec telewizji 3D?

Posiadacie w domu telewizor 3D? Jeśli nie to nie macie się czym przejmować. Najpopularniejszy w Stanach producent telewizorów - firma Vizio - ogłosiła właśnie koniec produkcji odbiorników tego typu, a zamiast tego ma ona skupić się na obrazie lepszej jakości. A zatem telewizja 3D okaże się najprawdopodobniej hitem jednego sezonu.

Posiadacie w domu telewizor 3D? Jeśli nie to nie macie się czym przejmować. Najpopularniejszy w Stanach producent telewizorów - firma Vizio - ogłosiła właśnie koniec produkcji odbiorników tego typu, a zamiast tego ma ona skupić się na obrazie lepszej jakości. A zatem telewizja 3D okaże się najprawdopodobniej hitem jednego sezonu.

Posiadacie w domu telewizor 3D? Jeśli nie to nie macie się czym przejmować. Najpopularniejszy w Stanach producent telewizorów - firma Vizio -  ogłosiła właśnie koniec produkcji odbiorników tego typu, a zamiast tego ma ona skupić się na obrazie lepszej jakości. A zatem telewizja 3D okaże się najprawdopodobniej hitem jednego sezonu.

Firma Vizio nie jest u nas praktycznie znana, a w USA to właśnie jej telewizory są najlepiej sprzedającymi się spośród wszystkich. Przeprowadziła ona ostatnio analizy dotyczące tego jak jej klienci konsumują treści i okazało się, że nawet ci, którzy maja w domu telewizory 3D i tak z technologii trójwymiarowej korzystają niezwykle rzadko. A zatem w 2014 roku zdecydowała się ona porzucić 3D na rzecz płaskiego obrazu o rozdzielczości 4K (4 tysiące linii w pionie).

Reklama

Problemem z technologią 3d w telewizorach jest tak naprawdę treść, którą ktoś nam musi w trójwymiarze serwować, a takiej nie ma zbyt wiele. I być może to właśnie będzie gwoździem do trumny trójwymiaru. Z drugiej strony obecnie promowane telewizory 4K również muszą dostawać treści w odpowiedniej jakości, a do tego w rozmiarze poniżej 50 cali nie da się zauważyć żadnej różnicy między 4K a 1080p.

Być może dlatego producenci, którzy w końcu muszą nam sprzedać coś nowego, eksperymentują obecnie z zakrzywionymi ekranami, na których normalne filmy czy programy miałyby sprawiać wrażenie bardziej prawdziwych, bliższych widzowi.

Źródło:

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama