Lustro rozszerzonej rzeczywistości
Rozszerzona rzeczywistość (AR) odmienić ma nasze życie, jednak trzeba najpierw znaleźć dla niej właściwe zastosowania. Zastosowanie takie udało się ostatnio odnaleźć perfumerii Sephora w Mediolanie, gdzie zainstalowane zostało lustro pozwalające wirtualnie testować kosmetyki przed ich zakupem. Genialne.
Rozszerzona rzeczywistość (AR) odmienić ma nasze życie, jednak trzeba najpierw znaleźć dla niej właściwe zastosowania. Zastosowanie takie udało się ostatnio odnaleźć perfumerii Sephora w Mediolanie, gdzie zainstalowane zostało lustro pozwalające wirtualnie testować kosmetyki przed ich zakupem. Genialne.
Lustro zostało stworzone przez firmę ModiFace. Działa ono w ten sposób, że wbudowane w nim kamerki na żywo śledzą twarz klientki, a komputer jest w stanie dokładnie nałożyć na powieki wybrany kolor cienia. Co jeszcze lepsze - działa to bardzo płynnie nie różniąc się w zasadzie niczym od zwykłego lustra.
Na razie to tylko test technologii lecz ponoć potrafi ona także działać z innymi kosmetykami (np szminką), dlatego spodziewać się można, że w niedalekiej przyszłości pewnie trafi ona także do innych sklepów sprzedających kosmetyki.