McLaren, który przyćmi wszystko!

McLaren bardzo intensywnie pracuje nad opracowaniem flagowego modelu, który swoimi możliwościami przyćmiłby wszystkie znane do tej pory super samochody. Ma on być nie tylko bardzo mocny i szybki, ale także ma być na tyle praktyczny, by użytkować go na co dzień.

McLaren bardzo intensywnie pracuje nad opracowaniem flagowego modelu, który swoimi możliwościami przyćmiłby wszystkie znane do tej pory super samochody. Ma on być nie tylko bardzo mocny i szybki, ale także ma być na tyle praktyczny, by użytkować go na co dzień.

McLaren bardzo intensywnie pracuje nad opracowaniem flagowego modelu, który swoimi możliwościami przyćmiłby wszystkie znane do tej pory super samochody. Ma on być nie tylko bardzo mocny i szybki, ale także ma być na tyle praktyczny, by użytkować go na co dzień.

Produkcja najlepszego super samochodu McLarena ma ruszyć w 2014 roku. Założeniem konstruktorów jest stworzenie auta, które będzie charakteryzowało się dużo agresywniejszą stylistyką, większymi rozmiarami, ale także większą funkcjonalnością niż model MP 4-12C. Pod względem zaawansowania i osiągów auto ma czerpać z najlepszych wzorców znanych z kultowego już McLarena F1.

Reklama

Problemem w super samochodach od zawsze była widoczność. Brytyjscy inżynierowie chcą pozbyć się tego mankamentu i zapewnić kierowcy doskonałą orientację w każdym kierunku. Zachwyceni natomiast nie będą miłośnicy luksusowych wnętrz ociekających skórą i chromem. Ilość gadżetów i wyposażenia została ograniczona do niezbędnego minimum. Ciekawostką będzie fabryczny rejestrator trasy, który pozwoli śledzić własne poczynania podczas zmagań na torze.

Samochód nazwany nieoficjalnie Mega Mac będzie napędzany 5 litrowym silnikiem V8 o astronomicznej wręcz mocy wynoszącej 1600 KM. Wszystko po to, by przyćmić Bugatti Veyrona Super Sport. Według obliczeń samochód ma przyspieszać do "setki" w 2,8 s. czyli o 0.2 s wolniej niż Veyron, ale McLaren ma pobić francuskie auto pod każdym innym względem.

Pomagać ma w tym niska masa pojazdu będąca efektem zastosowania w konstrukcji nadwozia dużej ilości włókna węglowego, a także elementów zawieszenia wykonanych z aluminium. Auto o takich osiągach potrzebuje bardzo skutecznych hamulców. Dlatego McLaren otrzyma bajecznie drogi układ ceramiczno-karbonowy.

McLaren, którego kodowa liczba będzie wynosiła prawdopodobnie 799 trafi do produkcji w 2014 roku. Jego cena będzie oscylować na poziomie 350.000- 400.000 Funtów.

Źródło: Autocar

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama