Motore Centrale R230 inspiracja dla rajdowego Abartha?

Parę dni temu podaliśmy informację o planach powrotu Abartha do WRC. Zastanawialiśmy się wówczas jakiego samochodu zamierza użyć sportowa marka należąca do Fiata. Wybór jest niewielki, albo Abarth Punto Evo, albo Abarth 500. Jeśli Włosi zdecydują się na model 500 wtedy możliwe, że skorzystają z prywatnego pomysłu Motore Centrale R230.

Parę dni temu podaliśmy informację o planach powrotu Abartha do WRC. Zastanawialiśmy się wówczas jakiego samochodu zamierza użyć sportowa marka należąca do Fiata. Wybór jest niewielki, albo Abarth Punto Evo, albo Abarth 500. Jeśli Włosi zdecydują się na model 500 wtedy możliwe, że skorzystają z prywatnego pomysłu Motore Centrale R230.

Parę dni temu podaliśmy informację o planach powrotu Abartha do WRC. Zastanawialiśmy się wówczas jakiego samochodu zamierza użyć sportowa marka należąca do Fiata. Wybór jest niewielki, albo Abarth Punto Evo, albo Abarth 500. Jeśli Włosi zdecydują się na model 500 wtedy możliwe, że skorzystają z prywatnego pomysłu Motore Centrale R230.

Jest to Abarth 500, który uległ kilku bardzo poważnym modyfikacjom. Po pierwsze silnik spod przedniej maski powędrował za plecy kierowcy i został umieszczony centralnie. Zmieniona została również jego moc. Pomysłodawcy podkręcili turbodoładowany motor 1,4 l do 230 KM. Cała ta moc przenoszona zostaje na koła tylne, a nie jak w wersji fabrycznej na przednie. Dzięki temu samochód przyspiesza do 100 km/h w 4,7 s. i osiąga prędkość maksymalną powyżej 240 km/h. Czy to wystarczające parametry do udziału w rajdach? Mimo wszystko chyba jeszcze brakuje.

Reklama
Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama