Najdłuższy tunel świata pod Bałtykiem?

Inżynierowie z Niemiec i Szwecji prowadzą prace studyjne nad jedną z największych inwestycji budowlanych współczesnej Europy. Ma nią być budowa tunelu pod dnem Morza Bałtyckiego z Stralsund w Niemczech do Malmö w Szwecji i dalej prowadzącego do autostrad łączących Berlin ze Sztokholmem...

Inżynierowie z Niemiec i Szwecji prowadzą prace studyjne nad jedną z największych inwestycji budowlanych współczesnej Europy. Ma nią być budowa tunelu pod dnem Morza Bałtyckiego z Stralsund w Niemczech do Malmö w Szwecji i dalej prowadzącego do autostrad łączących Berlin ze Sztokholmem...

Inżynierowie z Niemiec i Szwecji prowadzą prace studyjne nad jedną z największych inwestycji budowlanych współczesnej Europy. Ma nią być budowa tunelu pod dnem Morza Bałtyckiego z Stralsund w Niemczech do Malmö w Szwecji i dalej prowadzącego do autostrad łączących Berlin ze Sztokholmem.

Tunel ma mieć blisko 100 kilometrów długości i mają się nim poruszać superszybkie pociągi. Koszt inwestycji szacuje się wstępnie na 12 miliardów euro. Jeśli takowy tunel powstanie, to będzie on dwukrotnie dłuższy od obecnie rekordowego łączącego japońskie wyspy Honsiu i Hokkaido.

Reklama

Projektem są zaciekawieni również Norwegowie, którzy chcieliby, aby powstała międzynarodowa linia kolejowa łącząca Norwegię z Włochami, a przebiegająca przez Oslo, Göteborg, Sztokholm, Kopenhagę, Berlin, Pragę, Monachium i Wenecję. W jej biegu powstałby tunel podmorski i tunele górskie.

Geekweek

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama