Najlepsze trailery z gier minionego tygodnia #5 – Gamescom 2014

Witajcie w kolejnej odsłonie cotygodniowego zestawienia najlepszych trailerów i filmów związanych z grami. Znajdziecie tu także obszerną relację z Gamescom 2014. Jeżeli coś przegapiliście, albo byliście na wakacjach na końcu świata, to nie ma najmniejszego powodu do obaw. Dzięki nam, nic Wam nie umknie!

Witajcie w kolejnej odsłonie cotygodniowego zestawienia najlepszych trailerów i filmów związanych z grami. Znajdziecie tu także obszerną relację z Gamescom 2014. Jeżeli coś przegapiliście, albo byliście na wakacjach na końcu świata, to nie ma najmniejszego powodu do obaw. Dzięki nam, nic Wam nie umknie!

Witajcie w kolejnej odsłonie cotygodniowego zestawienia najlepszych trailerów i filmów związanych z grami. Znajdziecie tu także obszerną relację z Gamescom 2014. Jeżeli coś przegapiliście, albo byliście na wakacjach na końcu świata, to nie ma najmniejszego powodu do obaw. Dzięki nam, nic Wam nie umknie!

Miniony tydzień upłynął pod znakiem Gamescom 2014, największej imprezy growej w Europie i jednej z najważniejszego wydarzenia w kalendarzu światowych imprez związanych z branżą elektronicznej rozrywki.

Tegoroczna edycja targów została zainaugurowana konferencją Microsoftu.

Reklama

Na pierwszy ogień poszedł nowy materiał z Assassin's Creed: Unity.

Pojawiły się oficjalne informacje na temat specjalnego zestawu Xbox One z FIFA 15, który jest już dostępny w przedsprzedaży, a także informacje na temat trybu Ultimate Team Legends dostępnego ekskluzywnie dla konsoli giganta z Redmond.

Oczywiście nie zabrakło świeżej porcji "indyków" biorących udział w programie Microsoft ID@Xbox, jak Spectra, Ninja Fruits 2, Space Engineers, Superhot, The Escapist czy Smite.

Mimo, iż już przed Gamescom był trailer z Call of Duty: Advanced Warfare, to także na konferencji dostaliśmy świeży materiał z kampanii, który pokazuje, że w nowej odsłonie przyjdzie nam siąść za kierownicą samochodu, a następnie wziąć udział w strzelaninie - oczywiście z udziałem nowych zabawek, w tym egzoszkieletu.

Ekskluzywnie na Xbox One doczekamy się także otwartej bety do gry Evolve, która ruszy w styczniu przyszłego roku - premiera gry 10 lutego.

I kolejna porcja ekskluzywnych tytułów na Xbox One, którą rozpoczyna wielkie zaskoczenie, czyli Rise of the Tomb Raider, które jest sequelem wydanego w zeszłym roku Tomb Raider (Sony musi tym razem obejść się smakiem) - premiera w sezonie świątecznym 2015.

W końcu doczekaliśmy się też pierwszego gameplayowego materiału z Quantum Break, czyli wielkiego nieobecnego na tegorocznym E3 - przypominamy, że gra pochodzi od twórców Alan Wake. Nie da się ukryć, że tytuł robi duże wrażenie, szczególnie fragmenty pokazujące możliwości manipulowania czasem.

Microsoft ponownie przywiózł ze sobą Fable: Legends, tym razem prezentując nam nowych bohaterów - beta rusza 16 października tego roku.

Na next-genie producenta, a także Xbox 360, zagości też zupełnie nowa marka od europejskiego studia Frontier, a spodziewać się jej można już wiosną przyszłego roku - mowa tu o Screamride, w którym zadaniem gracza jest zbudowanie parku rozrywki pełnego rollercoasterów wywołujących u jego użytkowników okrzyki przerażenia.

Nie zapomniano również o fanach wyścigów, którzy już 30 września otrzymają drugą odsłonę Forza Horizon.

Microsoft ponownie ma dla nas materiały z Ori and the Blind Forest, tym razem mocno skupiające się na gameplayu tej przepięknej platformówki z ręcznie rysowaną grafiką - gra ukaże się również na PC, premiera jeszcze w tym roku.

Znowu mamy okazję przyjrzeć się bliżej Sunset Overdrive, czyli nowej strzelance od studia Insomniac Games - jeśli ktoś lubi gry z przymrużeniem oka, to ta będzie jak znalazł. Ponownie możemy też liczyć na specjalny zestaw Xbox One z grą (biała konsola i pad) - cena 400 EUR.

Jak na Microsoft przystało, dostajemy też kolejną porcję wiadomości o Halo: The Master Chief Collection - razem z nim mamy spodziewać się premiery Halo Channel, czyli platformy, która ma być "domem dla wszystkich fanów serii" (nie zapomniano również o premierze serialu Halo: Nightfall). Jeśli zaś chodzi o Halo 5, to dowiedzieliśmy się, że beta dostępna będzie dla wszystkich osób, które zakupią Halo: The Master Chief Collection i potrwa od 29 grudnia 2014 roku do 18 stycznia 2015 roku.

Konferencję Sony rozpoczęły zwiastuny z dodatku do Infamous: Second Son, The Order: 1886 (premiera 20 lutego 2015 roku) i Little Big Planet - wygląda na to, że żaden z przedstawicieli koncernu nie ma zamiaru pojawić się na scenie.

Dalej zostajemy zasypani kolejnymi materiałami - najpierw z gry Bloodborne, czyli kolejnej propozycji twórców Demon's Souls oraz Dark Souls, tj. studia From Software. Ponownie możemy więc spodziewać się hardcore'owego poziomu trudności, ale zdecydowanie next-genowej grafiki.

Sony poinformowało nas też o współpracy z Q-Games, co zaowocowało zwiastunem gry The Tomorrow Children i zaprezentowało zwiastun (z elementami rozgrywki) naszej rodzimej produkcji, za którą odpowiada nowe studia Adama Chmielarza - The Astronauts, a mianowicie The Vanishing of Ethan Carter.

Kolejnymi propozycjami są wciąż dość tajemnicze Volume - futurystyczna produkcja inspirowana Metal Gear Solid i Robin Hoodem oraz HollowPoint - strzelanka z rozgrywką 2.5D.

Ponownie zaprezentowano również propozycję od Tequilla Works - Rime, czyli przygodową platformówkę z ręcznie rysowaną grafiką.

W końcu przyszła pora na duże tytuły, a zaczynamy od Destiny, które zadebiutuje już 9 września. Możemy zobaczyć grę w akcji, bo Bungie przywiozło ze sobą fragmenty rozgrywki sieciowej prezentujące rywalizację między graczami. Co ciekawe, gra jeszcze nie jest dostępna na rynku, a już zapowiedziano do niej dwa dodatki - pierwszy z nich zatytułowany The Dark Below zadebiutuje w grudniu.

Nie zabrakło także materiałów z Far Cry 4, które koncentrują się na miejscu akcji nowej odsłony, tj. mieście Kyrat - trzeba przyznać, że rozmach z jakim studio podeszło do sprawy robi duże wrażanie.

Shadow of Mordor to kolejny tytuł, który ma szansę zadowolić fanów trylogii Tolkiena, chociaż tym pewnie marzy się rozbudowane rpg, a nie gra akcji TPP w stylu Assassin's Creed.

Na scenę wszedł Hideo Kojima, co może oznaczać tylko jedno, a mianowicie prezentację Metal Gear Solid V: Phantom Pain - materiał koncentruje się na jednej z flagowych dla serii akcji, czyli poruszaniu się w kartonie (aspekt znacznie rozbudowano).

Sony doczekało się też ekskluzywnego horroru zatytułowanego P.T., którego interaktywny trailer wylądował właśnie na PSN.

Japoński koncern mocno postawił na straszenie, bo zaprezentował dawno niewidziane Until Dawn.

Sony podobnie jak Microsoft pamięta również o fanach wyścigów samochodowych i ujawnia mocno nastawione na rozgrywkę społecznościową DriveClub - mamy tu dynamicznie zmieniające się warunki atmosferyczne, a oprawa prezentuje się bardzo next-genowo. Premiera gry 8 października tego roku.

Japoński koncern nie mógł odmówić sobie ekskluzywnych dla PlayStation 4 tytułów, więc zaprezentował nam zupełnie nowe IP - Alienation, czyli futurystyczną wariację na temat Dead Nation, w której przyjdzie nam strzelać do hord obcych (rzut izometryczny).

Kolejnym nowym tytułem jest bardzo intrygująca produkcja Wild Sheep, czyli Wild - pełne natury, zwierząt i walki o przetrwanie. Niestety na chwilę obecną trudno powiedzieć, czym dokładnie będzie ta gra.

EA to ostatni koncern, który zdecydował się na dużą konferencję prasową w ramach targów Gamescom.

Zgodnie z przypuszczeniami, rozpoczęło się od Dragon Age: Inquisition, które będzie mogło się pochwalić ogromną ilością zaklęć, drzewek rozwoju bohaterów, klas postaci czy towarzyszy w drużynie. Co ciekawe, do dyspozycji mamy dostać twierdzę, a całość sugeruje, że twórcy chcą wrócić do korzeni serii, oferując nam bardziej rozbudowane rpg. W czasie gry możemy się przełączać między widokiem TPP, a trybem taktycznym z rzutem izometrycznym. Gra prezentuje się bardzo ładnie, szczególnie jeśli dodamy do tego zaprezentowane zjawiska pogodowe, które stanowią miłe urozmaicenie. W zaprezentowanej misji naszym zadaniem jest odbicie towarzyszy z rąk dowódcy barbarzyńców, a to podobno tylko jedna z setek dostępnych przygód. Gra zapewnić ma nam 150 godzin zabawy, a jej europejska premiera zaplanowana została na 20 listopada.

Następnie ukazał się materiał z Titanfall - niestety EA nie zdradziło, o co dokładnie chodzi w tym zwiastunie, ale obstawiamy jakiś dodatek.

Nie mogło zabraknąć również zupełnie nowego IP od BioWare, czyli Shadow Realms - sieciowego rpg, które przenieść ma na ekrany doświadczenia znane z klasycznych, opowiadanych rpg (mamy czterech graczy i walczącego z nimi mistrza gry - zupełnie jak w Fable: Legends). Zapisy do alfy, która odbędzie się w przyszłym miesiące, właśnie ruszyły.

Następnie przyszedł czas na Battlefield Hardline.

Nie samym Gamescom człowiek żyje i wydarzyło się kilka innych wartościowych rzeczy. Przeczytacie o nich poniżej.

 

W trakcie specjalnego panelu na San Diego Comic Con 2014, ekipa CD Projekt RED postanowiła po raz pierwszy zaprezentować grę na żywo szerokiej publiczności. Niestety w trakcie lotu do San Diego, sprzęt studia został uszkodzony i powstał problem z odtwarzaniem ścieżek dźwiękowych dialogów w grze. Ekipa wybrnęła jednak z tego kłopotu wzorowo.

Jednym z uczestników panelu był Doug Cockle, który podkłada głos Geralta w angielskiej wersji językowej. Bardzo szybko podchwycił on temat i rozpoczął improwizację na żywo w kluczowych momentach.

Paradox Interactive opublikował nowy trailer ze swojej nowej strategii Hearts of Iron IV, będący zlepkiem urywków wprost z rozgrywki. Pokazano w nich po raz pierwszy system planowania strategicznego.

Codemasters opublikowało świeże wideo ze swojej gry F1 2014. Jest to pierwsza szansa dla fanów, aby zobaczyć tegoroczne bolidy w akcji. F1 2014 pojawi się w sklepach 17 października, w wersjach na PC, PS3 oraz X360.

 

I na koniec coś dla wielbicieli gier mobilnych, gra będąca polską produkcją.

1 września 1939 roku, nazistowskie Niemcy zaatakowały Polskę. Mając ogromną przewagę liczebną i technologiczną myśleli, że to będzie łatwe i szybkie zwycięstwo... jednak bardzo się pomylili.

Gracz staje na czele obrony pojedynczego bunkra (lub innych pozycji obronnych jak pociąg pancerny lub okopy) i musi stawić czoła nadciągającym tysiącom wrogich wojsk.

Setki jednostek jednocześnie na ekranie, wrogie czołgi, piechota, ciężarówki, pojazdy opancerzone i wiele innych. Musisz być szybki, musisz myśleć strategicznie, a ponad wszystko musisz ZWYCIĘŻYĆ!!!

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama