Najpopularniejsze marki w Europie

W ciągu czterech pierwszych miesięcy bieżącego roku sprzedaż nowych aut osobowych w Europie była o 2,4% niższa niż w analogicznym okresie 2010. Jednak nie wszyscy producenci zakończyli pierwszy kwartał na minusie. Poniżej prezentujemy zestawienie marek, które pierwsze cztery miesiące roku mogą uznać za udane.

W ciągu czterech pierwszych miesięcy bieżącego roku sprzedaż nowych aut osobowych w Europie była o 2,4% niższa niż w analogicznym okresie 2010. Jednak nie wszyscy producenci zakończyli pierwszy kwartał na minusie. Poniżej prezentujemy zestawienie marek, które pierwsze cztery miesiące roku mogą uznać za udane.

W ciągu czterech pierwszych miesięcy bieżącego roku sprzedaż nowych aut osobowych w Europie była o 2,4% niższa niż w analogicznym okresie 2010. Jednak nie wszyscy producenci zakończyli pierwszy kwartał na minusie. Poniżej prezentujemy zestawienie marek, które pierwsze cztery miesiące roku mogą uznać za udane.

W okresie od stycznia do kwietnia bieżącego roku sprzedaż nowych aut osobowych w Europie (kraje UE oraz EFTA) zamknęła się liczbą łącznie prawie 4 821 000 sztuk. To wynik gorszy niż w roku poprzedzającym o 2,4%.

Oto ważniejsze marki, które na rynku europejskim osiągnęły między styczniem, a kwietniem osiągnęły leprze wyniki niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (w kolejności alfabetycznej):

Reklama

- Alfa Romeo: 52 617 sztuk (+52,2%)

- Audi: 231 241 sztuk (+6,8%)

- BMW: 211 942 sztuk (+9,3%)

- Hyundai: 137 246 sztuk (+6,7%)

- Land Rover: 26 720 sztuk (+3,5%)

- Lexus: 9 504 sztuk (+36%)

- Mercedes-Benz: 187 931 sztuk (+2,6%)

- MINI: 51 138 sztuk (+15,8%)

- Mitsubishi: 44 595 sztuk (+41%)

- Nissan: 167 022 sztuk (+20,2%)

- Opel/Vauxhall: 351 473 sztuk (+3,1%)

- SEAT: 107 645 sztuk (+0,4%)

- Skoda: 168 006 sztuk (+6,8%)

- Volkswagen: 577 834 sztuk (+5,3%)

- Volvo Car: 89 511 sztuk (+10,4%)

Liderem rynku pozostaje niezmiennie marka Volkswagen, która w omawianym okresie znalazła w Europie nabywców na łącznie prawie 578 000 aut. Dzięki takiemu wynikowi udział rynkowy niemieckiej firmy wyniósł 12% (2010: 11,1%).

Cały koncern Volkswagen Group zapewnił sobie natomiast udział rynkowy rzędu 22,5% (2010: 20,9%). Dla porównania, drugi w kolejności gracz (PSA Peugeot Citroen) kontroluje 12,9% rynku europejskiego (13,8%), natomiast Renault Group jest trzeci z wynikiem 9,8% (10,4%).

Źródło:

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy