Najstarsza hybryda świata

Porsche podczas trwającego właśnie New York International Auto Show zaprezentowało nie tylko nowoczesny samochód z napędem hybrydowym - Panamerę Hybrid - lecz także kawałek własnej chlubnej historii - hybrydę spalinowo-elektryczną sprzed 111 lat - Lohner-Porsche Semper Vivus.

Porsche podczas trwającego właśnie New York International Auto Show zaprezentowało nie tylko nowoczesny samochód z napędem hybrydowym - Panamerę Hybrid - lecz także kawałek własnej chlubnej historii - hybrydę spalinowo-elektryczną sprzed 111 lat - Lohner-Porsche Semper Vivus.

Porsche podczas trwającego właśnie New York International Auto Show zaprezentowało nie tylko nowoczesny samochód z napędem hybrydowym - Panamerę Hybrid - lecz także kawałek własnej chlubnej historii - hybrydę spalinowo-elektryczną sprzed 111 lat - Lohner-Porsche Semper Vivus.

Ostatni człon nazwy samochodu oznacza po łacinie "żyć wiecznie" i takie też były zamiary twórców tego automobilu. Samochód ten wykorzystuje bowiem silnik spalinowy, aby napędzać niewielki generator umieszczony, który następnie po wyczerpaniu zapasu paliwa może zasilać energią elektryczną silniki umieszczone w... piastach przednich kół pojazdu. Pomysł ten był dość trafiony w roku 1900 - gdy nie można było znaleźć stacji benzynowej na każdym rogu.

Reklama

Niestety żaden oryginalny egzemplarz samochodu nie zachował się do dziś - dlatego na wystawie pojawiła się replika odtworzona na podstawie fotografii i ilustracji.

Pomysł umieszczenia silników w piastach kół był na tyle dobry, że zainspirował on NASA przy tworzeniu księżycowego łazika użytego podczas misji Apollo 15.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama