Najszybszy czteroosobowy kabriolet świata

Podróż kabrioletem przy dużej prędkości to dość specyficzne przeżycie. Zazwyczaj samochody tego typu świetnie wyglądają, ale nie są tak ostre jak auta zamknięte. Oczywiście od zasady tej jest jeden wyjątek, który nazywa się Brabus 800 E V12.

Podróż kabrioletem przy dużej prędkości to dość specyficzne przeżycie. Zazwyczaj samochody tego typu świetnie wyglądają, ale nie są tak ostre jak auta zamknięte. Oczywiście od zasady tej jest jeden wyjątek, który nazywa się Brabus 800 E V12.

Podróż kabrioletem przy dużej prędkości to dość specyficzne przeżycie. Zazwyczaj samochody tego typu świetnie wyglądają, ale nie są tak ostre jak auta zamknięte. Oczywiście od zasady tej jest jeden wyjątek, który nazywa się Brabus 800 E V12.

Już sama nazwa wskazuje, że mamy do czynienia z czymś wyjątkowym. Jeszcze ciekawiej zrobi się gdy poznamy nieco więcej szczegółów na temat silnika umieszczonego w kabriolecie Mercedesa Klasy E przygotowanego przez firmę Brabus. Trafił tam najmocniejszy dostępny na chwilę obecną motor przeznaczony dla Mercedesa- 12 cylindrową V-ka o pojemności 6,3 l. Jego moc dzięki kilku sprytnym modyfikacjom i dodatkom urosła do poziomu 800 KM, co w tej klasie jest zjawiskiem spotykanym bardzo rzadko. Osiągnięto to poprzez wymianę rozrządu, wału korbowego, a także cylindrów o większym skoku i średnicy, co pozwoliło rozwiercenie pojemności silnika z 5,5l do 6,3 l.

Reklama

Inne gadżety, które w równie dużym stopniu wpływają na osiągi to przede wszystkim dwie turbosprężarki, nowy kolektor dolotowy, a także cztery intercoolery. Sporym problemem, który pojawił się podczas projektowania był potężny moment obrotowy silnika, a dokładniej przeniesienie go na koła. Wymagało to wzmocnienie 5 biegowej automatycznej skrzyni biegów, a także elektroniczne zmniejszenie wartości momentu obrotowego z 1420 Nm do 1100 NM.

Mimo tego osiągi auta i tak są spektakularne. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 3,7 s., 200 km/h osiągana jest po 9 s. od startu, natomiast sprint do 300 km/h zajmuje 23,9 s. By poradzić sobie z takimi prędkościami sporych zmian musiało doczekać się zawieszenie, w którym pojawiły się amortyzatory z możliwością regulacji, a dodatkowy docisk i stabilność jazdy pozwala zachować pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego.

Na koniec cena. Niestety, nie trudno domyślić się, że nabycie takiego auta, to raczej przywilej dla najbogatszych. Brabus 800 E V12 dostępny jest na zamówienie za równowartość 478 000 Euro, bądź jak kto woli 680 000 dolarów.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy