Największe innowacje tego roku według Timesa
Magazyn Time opublikował listę 25 największych innowacji ostatnich 12 miesięcy i nie mogło tu oczywiście zabraknąć produktów z naszej branży. Kogo, a raczej co, postanowił wyróżnić ten opiniotwórczy periodyk?
Magazyn Time opublikował listę 25 największych innowacji ostatnich 12 miesięcy i nie mogło tu oczywiście zabraknąć produktów z naszej branży. Kogo, a raczej co, postanowił wyróżnić ten opiniotwórczy periodyk?
Zaskoczeniem może być tu obecność zegarka Apple Watch, który przecież zadebiutować ma na rynku dopiero w przyszłym roku, ale Time postanowił już teraz go uhonorować, motywując swoją decyzję „całkowicie nowym podejście do komputera na nadgarstku, który wykorzystuje interfejs oparty na dotyku i fizycznych przyciskach”. Magazyn docenia także możliwości urządzenia, które potrafi wysyłać wiadomości, robić za nawigację, śledzić nasze postępy fitnessowe czy tez służyć podczas płatności bezprzewodowych.
Jeśli chodzi o smartfon, to na liście znalazł się Blackphone stworzony przez hiszpańską firmę Geeksphone przy współpracy z Silent Circle, które zajmuje się szyfrowaniem połączeń. „Słuchawka” ta skierowana jest przede wszystkim do osób ceniących swoją prywatność i w związku z tym otrzymujemy szyfrowanie połączeń, wiadomości i kontaktów. Dodatkowo dostajemy zabezpieczoną przestrzeń w chmurze czy też możliwość zdalnego usunięcia i przywrócenia danych z naszego telefonu - zestaw zawiera także roczną subskrypcję dla trzech przyjaciół/członków rodziny.
Time wymienił także Surface Pro 3, czyli tablet, którego celem jest zastąpienie notebooka. Otrzymujemy więc najcieńszy i najlżejszy tablet Microsoftu, którego wydajność jest na poziomie pełnowymiarowego laptopa. Design klasy premium w połączeniu z mocną specyfikacją sprawiły, że w przypadku tej generacji Surface gigant z Redmond w końcu może mówić o sukcesie.
Na koniec jeszcze mała ciekawostka, która także znalazła się na liście Time, a mianowicie „kijek do selfie”, czyli urządzenie ułatwiające pstrykanie autoportretów. Tego typu zdjęcia robią w ostatnim czasie furorę, dlatego nie powinno dziwić, że pojawiają się producenci próbujący na tym zarobić. „Kijek” pozwala nam na odsunięcie smartfona poza zasięg naszego ramienia, przez co uzyskiwać mamy lepsze kadry.