Największy bezzałogowy system transportu powstaje w Indiach

W świętym mieście Amritsar w Indiach powstanie największy na świecie miejski, bezzałogowy transport. System Personal Rapid Transport, który został najpierw zainstalowany na lotnisku Heathrow będzie miał przewieźć 100 tysięcy osób dziennie między centrum miasta, stacją kolejową i Złotą Świątynią - najważniejszym obiekcie sakralnym Sikhów.

W świętym mieście Amritsar w Indiach powstanie największy na świecie miejski, bezzałogowy transport. System Personal Rapid Transport, który został najpierw zainstalowany na lotnisku Heathrow będzie miał przewieźć 100 tysięcy osób dziennie między centrum miasta, stacją kolejową i Złotą Świątynią - najważniejszym obiekcie sakralnym Sikhów.

W świętym mieście Amritsar w Indiach powstanie największy na świecie miejski, bezzałogowy transport. System Personal Rapid Transport, który został najpierw zainstalowany na lotnisku Heathrow będzie miał przewieźć 100 tysięcy osób dziennie między centrum miasta, stacją kolejową i Złotą Świątynią - najważniejszym obiekcie sakralnym Sikhów.

Umieszczony kilka metrów nad głowami pieszych system ma składać się z pojedynczych, samobieżnych wagoników, które każdy pieszy za naciśnięciem przycisku będzie mógł przyzwać. Dzięki wyniesieniu wagoniki będą mogły swobodnie poruszać się w ciasnej zabudowie, zmniejszając zakorkowanie miasta.

Reklama

Miasto musiało sięgnąć po takie nietypowe rozwiązania, gdyż liczy się, że w każdym momencie znajduje się w nim około pół miliona turystów i pielgrzymów. System będzie największym tego typu na świecie - z maksymalną liczbą 200 wagoników, które będą mogły przewieźć około 12 tysięcy osób na godzinę.

Na trasie o długości 3.3 kilometra znajdzie się 7 stacji. Turyści będą też mogli podjechać pod samą Złotą Świątynię, do której obecnie można się zbliżyć tylko na piechotę lub rikszą ze względu na to, że zanieczyszczenie powietrza niszczy ściany zabytku.

System będzie bazował na tym zainstalowanym na Heathrow, jednak z kilkoma zmianami. Podniesione tory zostały przeprojektowane tak, żeby wytrzymywały monsuny oraz wyższe temperatury, a same wagoniki zamiast 4 pasażerów zabiorą 6.

Budowa już się rozpoczęła i ma się ona zakończyć do 2014 roku.

Źródło:

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy