Największy silnik świata

Mimo zapowiedzi dotyczących końca silników spalinowych w samochodach w 2050 roku, to nadal większym problemem w tej kwestii mogą być statki. Silniki umieszczone w wielkich kontenerowcach to prawdziwe potwory. A największym z nich jest Wärtsilä-Sulzer RTA96-C. Zobaczcie 109 tysięcy koni mechanicznych w akcji.

Mimo zapowiedzi dotyczących końca silników spalinowych w samochodach w 2050 roku, to nadal większym problemem w tej kwestii mogą być statki. Silniki umieszczone w wielkich kontenerowcach to prawdziwe potwory. A największym z nich jest Wärtsilä-Sulzer RTA96-C. Zobaczcie 109 tysięcy koni mechanicznych w akcji.

Mimo zapowiedzi dotyczących , to nadal większym problemem w tej kwestii mogą być statki. Silniki umieszczone w wielkich kontenerowcach to prawdziwe potwory. A największym z nich jest Wärtsilä-Sulzer RTA96-C. Zobaczcie 109 tysięcy koni mechanicznych w akcji.

Jest on dwusuwowym, niskoobrotowym silnikiem diesla z zapłonem samoczynnym, a jednocześnie największym spalinowym silnikiem tłokowym świata. Największa jego wersja zamontowana w, jakże by inaczej, największym kontenerowcu świata - Emma Maersk - ma 14 cylindrów, 13.5 metra wysokości, 27 metrów długości i waży ponad 2300 ton. Produkuje przy tym 109 tysięcy koni mechanicznych mocy. Silnik ten, jak chyba wszystkie działające na statkach napędzany jest mazutem - czyli ciężkim olejem opałowym - którego spaliny są bardziej szkodliwe dla środowiska, niż te z klasycznego paliwa.

Reklama
Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy