Nowa Panda w prodkucji od listopada

Prawdopodobnie pod koniec tego roku w fabryce Pomigliano d’Arco rozpocznie się produkcja kolejnej generacji bardzo popularnego Fiata Panda. Decyzja o przeniesieniu produkcji z Polski do Włoch najbardziej uderzy w Tyską fabrykę Fiata.

Prawdopodobnie pod koniec tego roku w fabryce Pomigliano d’Arco rozpocznie się produkcja kolejnej generacji bardzo popularnego Fiata Panda. Decyzja o przeniesieniu produkcji z Polski do Włoch najbardziej uderzy w Tyską fabrykę Fiata.

Z ekonomicznego punktu widzenia produkcja najmniejszego Fiata we Włoszech jest pozbawiona sensu. Fabryka w Pomigliano d’Arco w środkowych Włoszech notuje najniższą wydajność z wszystkich pięciu zakładów koncernu w tym kraju. W roku 2010 z jej taśm zjechało łącznie 30 000 samochodów. W tym roku wynik będzie jeszcze gorszy, bowiem z produkcji wycofane zostały dwa modele- Alfa Romeo 147 i GT. W tej chwili montowane są tam jedynie Alfy Romeo 159 w wersji sedan i sportwagon.

W zupełnie w innej sytuacji jest Tyska Fabryka Fiat Auto Poland, która szczyci się największa produkcją w grupie Fiata w Europie. W ubiegłym roku osiągnęła ona poziom 522,6 tys. egzemplarzy. Decyzja podjęta przez Sergio Marchionne spowodowana jest przyczynami społecznymi i politycznymi. Plan prezesa Fiata zakłada zwiększenie ilości wytwarzanych aut na terenie Włoch do 1,4 miliona sztuk.

Aby zrealizować ten cel w Fiat zainwestuje w fabrykę w Pomigliano d’Arco ponad 800 mln Euro na modernizację. Dzięki temu wydajność zakładu ma wzrosnąć 10 krotnie. Aby osiągnąć maksymalne moce przerobowe firma będzie musiała także zwiększyć zatrudnienie i przede wszystkim dokonać zmian organizacji pracy.

Nowa Panda ma trafić do salonów sprzedaży w lutym przyszłego roku.

Zdjęcie: Forum

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas