Nowy wtrysk zmniejszy o połowę zużycie paliwa

Czy może być coś jeszcze mniej paliwożernego niż samochody hybrydowe? Odpowiedź brzmi tak i możemy już zacząć z tego korzystać w 2014 roku. Nowy wynalazek któremu nadano nazwę zapłon okołodźwiękowy ma zmniejszyć spalanie o nawet 50 procent i uzystać wynik na poziomie 3,6 litra/100 km.

Czy może być coś jeszcze mniej paliwożernego niż samochody hybrydowe? Odpowiedź brzmi tak i możemy już zacząć z tego korzystać w 2014 roku. Nowy wynalazek któremu nadano nazwę zapłon okołodźwiękowy ma zmniejszyć spalanie o nawet 50 procent i uzystać wynik na poziomie 3,6 litra/100 km.

Czy może być coś jeszcze mniej paliwożernego niż samochody hybrydowe? Odpowiedź brzmi tak i możemy już zacząć z tego korzystać w 2014 roku. Nowy wynalazek któremu nadano nazwę "zapłon okołodźwiękowy" ma zmniejszyć spalanie o nawet 50 procent i uzystać wynik na poziomie 3,6 litra/100 km.

Nowy silnik używa paliwa w stanie nadkrytycznym, czyli o takich wartościach temperatury i ciśnienia, że zanika różnica między stanem ciekłym i gazowym. Taki płyn jest mieszany z powietrzem przed wprowadzeniem do cylindra (jak w gaźnikowych silnikach benzynowych), ale zapłon nie wymaga iskry - zachodzi wyłącznie w wyniku sprężania (jak w silnikach Diesla). Nad całym układem czuwa komputer, w wyniku czego system staje się bardzo wydajny.

Reklama
Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy