Opancerzone samochody Ala Capone

Wczoraj mogliście zobaczyć galerię zdjęć kolekcji samochodów jednego z rosyjskich bosów narkotykowych. Dziś pokażemy Wam dwa samochody należące w przeszłości do najsłynniejszego gangstera w historii.

Wczoraj mogliście zobaczyć galerię zdjęć kolekcji samochodów jednego z rosyjskich bosów narkotykowych. Dziś pokażemy Wam dwa samochody należące w przeszłości do najsłynniejszego gangstera w historii.

Wczoraj mogliście zobaczyć galerię zdjęć kolekcji samochodów jednego z rosyjskich bosów narkotykowych. Dziś pokażemy Wam dwa samochody należące w przeszłości do najsłynniejszego gangstera w historii.

Samochody opancerzone nie są wynalazkiem ostatnich lat. Już w latach 30 XX wieku na specjalne zamówienie powstawały auta, zapewniające pasażerom wysoki poziom bezpieczeństwa. Dwie takie maszyny zostały zbudowane na życzenie najsłynniejszego gangstera świata, Ala Capone, który swoje przestępcze imperium zbudował na nielegalnym handlu alkoholem.

Reklama

Pierwszy z samochodów to Cadillac V16 Model 452 Imperial Sedan pochodzący z roku 1930. Został on wyposażone w pięciowarstwowe kuloodporne szyby o grubości prawie 6,5 cm. ze specjalnymi wizjerami do prowadzenia ognia z wnętrza pojazdu. Ciekawostką był też system, który pozwalał na wytworzenie zasłony dymnej z rury wydechowej oraz pojemniki ze specjalnymi kolcami, które rozcinały opony ścigających aut.

Drugim samochodem, którym poruszał się Al Capone był mniejszy Cadillac V8 Model 341 Town Sedan z 1928 roku. On także miał szereg modyfikacji poprawiających bezpieczeństwo. W razie konieczności gangsterzy mogli bronić się przed ścigającymi napastnikami strzelając z kabiny przez otwieraną tylną szybę. Nieprzypadkowe było również zielono-czarne malowanie, które miało mylić i odstraszać potencjalnych zamachowców. W taki sposób malowane były radiowozy Chicagowskiej policji w tamtym okresie.

Po aresztowaniu Capone oba Cadillaki zostały zarekwirowane. Model 341 po japońskim ataku na Pearl Harbor w 1941 r. był wykorzystywany jako limuzyna do przewożenia prezydenta Franklina D. Roosevelta. Dziś samochody te znajdują się w prywatnych kolekcjach.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy